Διάφορα

  • Ότε δε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, εξαπέστειλεν ο Θεός τον υιόν αυτού, γενόμενον εκ γυναικός, γενόμενον υπό νόμον, ίνα τους υπό νόμον εξαγοράση, ίνα την υιοθεσίαν απολάβωμεν. Ώστε οικέτι ει δούλος, αλλ' υιός· ει δε υιός, και κληρονόμος Θεού δια Χριστού. [Οταν συμπληρώθηκε ο χρόνος και ήρθεν ο κατάλληλος καιρός, που είχε οριστεί μέσα στο Θείον σχέδιο, έστειλε ο Θεός, από τον ουρανόν στην γη, τον Υιόν του, ο Οποίος έλαβε σάρκα ανθρωπίνη δια μέσου παρθένου γυναικός και υπετάχθει θεληματικά στον μωσαϊκόν Νόμο. Και τούτο, δγα να εξαγοράσει εκείνους που ευρίσκοντο κάτω από την κατάραν του Νόμου, δια να πάρουμε όλοι την υιοθεσίαν, που μας είχε υποσχεθεί ο Θεός. Ώστε σύμφωνα με αυτά εσύ, ο Χριστιανός, δεν είσαι πλέον δούλος των στοιχείων του κόσμου, αλλά υιός του Θεού. Και εφόσον είσαι υιός του Θεού, είσαι κατά συνέπεια και κληρονόμος του Θεού, δια μέσου του Ιησού Χριστού.] (Προς Γαλάτας 4,4-5 και 4,7)
  • Όποιος ασχολείται με θέατρα ή αγαπά τα κυνήγια ή τις ιπποδρομίες ή τους αγώνες, ή να σταματήσει απ' αυτά ή να αφορίζεται. (Διαταγές των Αποστόλων)
  • Αισθάνομαι σαν ένα κονσερβοκούτι άχρηστο, πεταμένο μέσα σε έναν σκουπιδοτενεκέ, που όμως, οικονομία Θεού, είναι στραμμένο το καπάκι του προς τον Ήλιο. Δέχεται έτσι πάνω του τις φωτεινές Του ακτίνες, με αποτέλεσμα να καθρεφτίζεται όλος ο Ήλιος πάνω του και να γίνεται κατά Χάριν φωτεινό! (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Στην Ε.Ο.Κ. οι χώρες που μπαίνουν είναι έτοιμα χαλιά. Τα χαλιά, όσο και να τα ενώσεις, το ένα πάει από δω και το άλλο από κει. Έτσι μη φοβάστε για δυσμενείς συνέπειες από την Ε.Ο.Κ. Δεν πρόκειται ποτέ οι χώρες της Ευρώπης να ενωθούν πλήρως, ώστε να μας βλάψουν. Στην Ε.Ο.Κ. υπάρχουν διαπλεκόμενα συμφέροντα. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Η Αμερική είναι μόνο για να πλουτίζει κανείς και να χρεωκοπεί πνευματικά. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Οι Βούλγαροι μας έκαναν πολύ κακό και για αυτό τους έριξε ο Θεός και μίκρυνε την χώρα τους. Είναι όπως το μικρό παιδί που σπάει το πιάτο και δεν το καταλαβαίνει. Τώρα η Βουλγαρία περνά την εφηβεία της. Οι πειρασμοί υπάρχουν από παντού (ΝΑΤΟ και Αμερική) και πρέπει να διαλέξει. Αλλά επειδή είναι Ορθόδοξοι ο Θεός δεν θα μπορέσει να τους εγκαταλείψει. Είναι όπως το μικρό παιδί που το μαλώνει η μάνα για το πιάτο αλλά μετά το αγκαλιάζει και το αγαπάει. Θα γίνουμε μακρινό σόϊ μ' αυτούς. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Οι Γάλλοι αν τους πεις κάτι, αμέσως το δέχονται... ''Ναι, ναι'', σου λένε.... Βρε!!! Θαύμαζα τι καλή προαίρεση έχουν!!! Αμέσως κατάλαβαν και δέχτηκαν τον Χριστό. Τι συμβαίνει όμως... μετά από λίγο το ξέχασαν και δέχτηκαν κάτι καινούριο και αργότερα βρήκαν κάτι άλλο πάλι... όλο αλλάζουν... Εύκολα τα δέχονται, εύκολα τα ξεχνούν... Οι Γερμανοί πάλι, είναι πολύ κλειστοί... Θα σε σκάσουν, μέχρι να δεχτούν κάτι, μέχρι να καταλάβουν... αλλά αν δεχτούν το μήνυμα, το κρατάνε, δεν το αφήνουν μετά... Αυτό είναι το Γερμανικό μυαλό... (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Ο Μακρυγιάννης ζούσε πνευματικές καταστάσεις. Αν γινόταν καλόγερος, πιστεύω ότι από τον Άγιο Αντώνιο δεν θα είχε μεγάλη διαφορά. Τρεις χιλιάδες μετάνοιες έκανε και είχε και τραύματα και πληγές. Άνοιγαν οι πληγές του, έβγαιναν τα έντερά του, όταν έκανε μετάνοιες και τα έβαζε μέσα. Τρεις δικές μου μετάνοιες κάνουν μια δική του. Έβρεχε το πάτωμα με τα δάκρυά του. Εμείς, αν ήμασταν στην θέση του, θα πηγαίναμε στο νοσοκομείο να μας υπηρετούν. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Κάποτε έλεγα σε μια συντροφιά, πόσο αγνός ήταν ο Μακρυγιάννης. Είχε και σωματική και ψυχική αγνότητα. Οπότε πετάγεται κάποιος και μου λέει: «Όχι να θέλουν να παρουσιάσουν τον Μακρυγιάννη και για 'Αγιο!». «Γιατί όχι;», τον ρωτάω. «Γιατί έδερνε την γυναίκα του», μου απαντάει. «Κοίταξε να σου πω τι συνέβαινε. Ο Μακρυγιάννης, όταν τύχαινε να έχει κανένα τάλιρο και ερχόταν καμιά χήρα που είχε παιδιά, της το έδινε. Η γυναίκα του, η καημένη, γκρίνιαζε. Μα κι εσύ παιδιά έχεις, του έλεγε, γιατί το έδωσες; Και εκείνος, της έδινε κανένα μπάτσο και της έλεγε: Εσύ έχεις τον άνδρα σου, που θα σε οικονομήσει. Αυτή η καημένη δεν έχει άνδρα, ποιος θα την οικονομήσει;». Δηλαδή και οι δύο, είχαν δίκαιο. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Έλεγε μια Φαρασιώτισσα που έμενε στα Γιαννιτσά: ''Χατζήδες είναι αυτοί; Σε μισή ώρα πάνε στα Ιεροσόλυμα και σε μισή ώρα γυρνάνε! Χατζήδες είναι;'' Παλιά οι καημένοι έμεναν στα προσκυνήματα και έκαναν αγρυπνίες, για να ωφελούνται πνευματικά, αλλά και για να μην κάνουν έξοδα μένοντας στα ξενοδοχεία και τα χρήματα τα έδιναν ελεημοσύνη. Και αν κανείς δεν είχε καμμία πνευματική αλλοίωση, όταν επέστρεφε του έλεγαν: ''Σκόρδο πήγες, κρεμμύδι γύρισες''. Σήμερα αυτοί που πάνε στους Ιερούς Τόπους, φεύγουν αμέσως από το ένα προσκύνημα και πάνε στο άλλο και ούτε καν ποτίζει μέσα τους αυτό που ακούν. Και η ξεναγός αν δεν έχει ευλάβεια, καλύτερα είναι σε μερικές περιπτώσεις, να μην μιλάει... Πολλοί που πάνε στους Αγίου Τόπους για τουρισμό και χωρίς ευλάβεια, είναι καλύτερα να μην πάνε. Άλλο είναι όταν κανείς πηγαίνει προσκύνημα με πνευματική συντροφιά και πνευματικό συνοδό και έχει κάνει προηγουμένως και μια ανάλογη προετοιμασία... (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Πριν από κάθε αγρυπνία, ο Άγιος Παϊσιος ένιωθε μεγάλη χαρά και έλεγε χαρακτηριστικά: Πάμε για πνευματικά εδέσματα!
  • Κάποιος, ρώτησε κάποτε τον Άγιο Παϊσιο τον Αγιορείτη, εάν βλέπει στο κελί του το Άκτιστο Φως και ο Άγιος απάντησε χαριτολογώντας: ''Εγώ μια σόμπα που έχω στο κελί μου είναι κτιστή!''.
  • Δεν υπάρχει τίποτα πιο ευχάριστο από την αρετή, τίποτα πιο γλυκό από την κοσμιότητα, τίποτα πιο ποθητό από την σεμνότητα. (ΙερόςΧρυσόστομος)
  • Δεν πρόκειται να πάρεις μαζί σου τα χρήματά σου, αν δεν τα δώσεις στους φτωχούς χάριν του Χριστού. Και ούτε πρόκειται να μείνεις αθάνατος, εάν δεν θυσιάσεις τη ζωή σου για τον Χριστό. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Από ενδιαφέρον για το ανθρώπινο γένος, ρύθμισε έτσι τα πράγματα ο Θεός. Γιατί τον μεν πόνο τον ένωσε με την εδώ ζωή, που είναι σύντομη, τα στεφάνια όμως τα φύλαξε για το μέλλον, όπου η ζωή είναι αιώνια και χωρίς τέλος. Και ο μεν πόνος, αμέσως διαλύεται και χάνεται, ενώ τα έπαθλα παραμένουν αθανάτα, χωρίς τέλος. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Το μάτι δόθηκε για να βλέπεις την κτίση και να δοξολογείς τον Δημιουργό. Η γλώσσα δόθηκε, για να καλολογείς και να υμνείς τον Ποιητή των πάντων. Τα χέρια δόθηκαν, για να τα υψώνεις σε ικεσίες. Και τα πόδια δόθηκαν, για να τρέχεις σε καλά έργα. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Το αστέρι της Βηθλεέμ, δεν ήταν σαν τα άλλα αστέρια. Αυτό φαίνεται και από την πορεία του. Δεν πήγαινε από την Ανατολή προς την Δύση, αλλά από τον Βορρά προς τον Νότο. Επίσης: δεν φαινόταν την νύχτα, αλλά την ημέρα, γεγονός που δεν είναι γνώρισμα των αστέρων. Και κάτι ακόμα: Αν ήταν φυσιολογικό αστέρι, δεν θα έδειχνε ακριβώς, έναν μικρό και ασήματο τόπο. Ξέρετε πολύ καλά, ότι επειδή είναι πολύ ψηλά τα άστρα, δεν μπορεί ένα απ' αυτά καν να προδιορίσει, τον τόπο μια πόλεως. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Αληθινός προσκυνητής είναι αυτός που δεν περιορίζει την λατρεία σε έναν τόπο, αλλά λατρεύει τον Θεό πνευματικά. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Ακόλαστοι δεν είναι μόνο όσοι πορνεύουν. Ακόλαστοι είναι και οι φιλάργυροι και οι πλεονέκτες, γιατί αγαπούν τα χρήματα με πάθος, όπως αγαπούν οι ακόλαστοι τη σάρκα. (Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός)
  • Μερικοί που τους παίνεψαν για αρετή ευχαριστήθηκαν και την ηδονή της κενοδοξίας τη νόμισαν για θεία παρηγοριά. Άλλοι που ελέγχθηκαν για αμαρτία πόνεσαν, και τον ωφέλιμο πόνο τον νόμισαν ότι είναι ενέργεια της κακίας. (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)
  • Κάθε κακία καταλήγει στην απαγορευμένη ηδονή, και κάθε αρετή σε πνευματική παρηγοριά. (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)
  • Τι σημαίνει το «Αλληλούια»; Το αλληλούια είναι δοξολογία του αοράτου Θεού. Λέγεται, ότι όπως τα Χερουβείμ (λένε) το «Άγιος, Άγιος, Άγιος», οι Άγγελοι υμνούν τον Θεό μ' αυτή την λέξη. Αυτό μας το παρέδωσαν Άγιοι Πατέρες, οι οποίοι το άκουσαν οι ίδιοι, όπως ο Ησαΐας τα Σεραφείμ (Ησ. 6,3). Διαιρείται το ''αλληλούια'' ως εξής. «Αλ», Θεός, «ηλ», ισχυρός, «ούια», κραταιός. (ΜέγαςΑθανάσιος)
  • Απιστία ονόμασε την άρνηση των εντολών. Πίστη, την συγκατάθεση στις εντολές. Σκοτάδι, ονόμασε την άγνοια του καλού, ενώ φώς την ακριβή γνώση του καλού. Χριστό ονόμασε την ουσία και την υπόσταση του καλού, ενώ διάβολο την κάκιστη έξη, που γεννά όλα τα κακά. (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής)
  • Δεν ριζοβολούν τα φυτά, που συνεχώς μεταφυτεύονται. (Όσιος Γρηγόριος ο Σιναϊτης)
  • Είναι γραμμένο: ''Να έχετε τη σύνεση που έχουν τα φίδια και την ακεραιότητα που έχουν τα περιστέρια''. Το να έχετε τη σύνεση των φιδιών έχει ειπωθεί με την έννοια, να μην μας διαφεύγουν οι επιθέσεις και τα τεχνάσματα του διαβόλου, γιατί το όμοιο από το όμοιό του γίνεται αμέσως αντιληπτό. Και η ακεραιότητα της περιστεράς δηλώνει, την καθαρότητα των ενεργειών μας. (Αγία Συγκλητική)
  • Η αθανασία του ανθρώπου ξεκινά από τη σύλληψή του, μέσα στην κοιλιά της μητέρας του. Και πότε αρχίζει ο παράδεισος και η κόλαση του ανθρώπου; Από την ελεύθερη επιλογή για το θεϊκό αγαθό ή για το δαιμονικό κακό, για τον Θεό ή για τον διάβολο. Και ο παράδεισος μα και η κόλαση του ανθρώπου, αρχίζουν εδώ από τη γη, για να συνεχιστούν αιώνια στην άλλη ζωή. Τί είναι ο παράδεισος; Είναι η αίσθηση της παρουσίας του Θεού. Άμα ο άνθρωπος αισθάνεται εντός του τον Θεό, είναι ήδη στον παράδεισο, γιατί όπου είναι ο Θεός, εκεί είναι και η Βασιλεία του Θεού, εκεί και ο παράδεισος. Από τότε που ο Θεός Λόγος κατέβηκε στη γη και έγινε άνθρωπος, ο παράδεισος έγινε η αμεσότερη πραγματικότητα για τη γη και τον άνθρωπο. Επειδή, όπου είναι ο Χριστός, εκεί και ο παράδεισος. (Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς)
  • Αν όλοι οι άνθρωποι σε επαινούν, τίποτε δεν θ' αποκτήσεις. Αν κανείς δεν σε επαινέσει, τίποτε δεν θα στερηθείς. Όταν είσαι ευτυχισμένος και τιμημένος από τους ανθρώπους, μην ενθουσιάζεσαι. Και όταν είσαι δυστυχισμένος και περιφρονημένος, μην απελπίζεσαι. (Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ)
  • Τρία πράγματα να κρατάτε στην ζωή σας: αυστηρότητα στον εαυτόν σας, συμπάθεια στους συνανθρώπους σας καί πίστη στον Θεό. Όλα αυτά ελκύουν τη Χάρη και το έλεος του Θεού. (ΓέρονταςΙωσήφοΒατοπαιδινός)
  • Όταν δεν υπάρχει στον άνθρωπο η εσωτερική θερμότης, τότε και καλοκαίρι να είναι, κρυώνει, παγώνει... (Γέροντας Αμφιλόχιος Μακρής)
  • Την Μεγάλη Πέμπτη βάφουμε κόκκινα αβγά. Το αβγό συμβολίζει τη γη και το κόκκινο συμβολίζει το Αίμα του Χριστού. Δηλαδή το Αίμα του Χριστού χύθηκε για τη σωτηρία όλων των ανθρώπων. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Ο Ιορδάνης ποταμός είναι ο ''αγιότερος'' ποταμός'' του κόσμου και όσοι ήπιαν νερό με πίστη από τον ποταμό αυτόν, θεραπεύτηκαν και έγιναν καλά από την ασθένειά τους. Τόσο αγιάστηκε ο ποταμός, που το κράτος εκεί ονομάστηκε Ιορδανία! (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Στην Εκκλησία μας, ο αριθμός 7 θεολογικώς, είναι άπειρος αριθμός και συμβολίζει τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Γι΄αυτό βλέπουμε, ότι ο Θεός σε 7 ημέρες έκανε τον κόσμο. Το 7 είναι ο αριθμός του Αγίου Πνεύματος, διότι το Άγιο Πνεύμα, αγιάζει τον κόσμο, δια του σημείου του Σταυρού. (η λέξη σταυρός έχει άθροισμα 777) Αντίθετα το όνομα του αντιχρίστου θα έχει άθροισμα των γραμμάτων του 666, ενώ 888 βγάζει η λέξη ''Ιησούς'' και 999 βγαίνει Τριαδικός Θεός. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Το ναό του Σολομώντα, πήγε να τον χτίσει ο Ιουλιανός ο παραβάτης, περίπου το 380μ.Χ. αλλά μόλις πήγαν να ξεκινήσουν οι εργασίες, έγινε ένας μεγάλος σεισμός και οι εργάτες που θα το έχτιζαν, κάηκαν από τις φωτιές που έβγαιναν από το χώρο που θα χτίζονταν ο ναός! Έπειτα έγιναν πολλές προσπάθειες να χτιστεί ο ναός, αλλά διαπιστώθηκαν τα ίδια <<κρούσματα>> (σεισμός και φωτιές), με αποτελέσμα σήμερα ο ναός να μην έχει ακόμα χτιστεί, ωστόσο οι Εβραίοι, έχουν ήδη έτοιμα τα υλικά για το ναό! Επομένως η αιτία που δεν χτίστηκε ο ναός του Σολομώντα, δεν είναι το τέμενος του Ομάρ, που είναι χτισμένο στο χώρο που βρίσκονταν παλιά ο ναός του Σολομώντα, αλλά διότι δεν ήρθε ακόμα το πλήρωμα του χρόνου για να χτιστεί. Και θα χτιστεί από τον αντίχριστο, χωρίς να γίνει σεισμός και να βγαίνουν φωτιές από το χώρο, κατά παραχώρηση Θεού. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Πριν το Μυστικό Δείπνο, ο Χριστός έπλυνε τα πόδια των μαθητών Του, ξεκινώντας από τον Ιούδα! (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Η κρίση είναι φυσικό να έρχεται στον άνθρωπο. Η κατάκριση και η επίκριση, γίνονται από κακία. Η Διάκριση είναι δώρο Θεού και πρέπει να προσευχόμαστε, για να την δεχτούμε. Είναι απαραίτητη για την προστασία μας και την πρόοδό μας. (Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη)
  • Τρία πράγματα χρειάζονται. Τον νου μας να τον έχουμε στον ουρανό, την καρδιά μας να την έχουμε θρόνο Θεού και το στόμα μας εκκλησία. (Γερόντισσα Μακρίνα Βασσοπούλου)
  • 1) Η μεγαλύτερη μου απώλεια: να χάσω την ψυχή μου

2) Το μεγαλύτερο κέρδος μου: ο Σωτήρ μου ο Χριστός.

3) Ο μεγαλύτερος σκοπός μου: να δοξάσω τον Θεό.

4) Το μεγαλύτερο έργο μου: να κερδίζω ψυχές στον Χριστό.

5) Η μεγαλύτερη κληρονομιά μου: ο ουρανός και οι χαρές του.

6) Το μεγαλύτερο μου εμπόριο: να ζημιωθώ τα πάντα για να κερδίσω τον Χριστό.

7) Η μεγαλύτερη γνώση μου: να κατέχω τις αλήθειες της Αγίας Γραφής.

8) Το μεγαλύτερο έγκλημά μου: να αμελήσω την σωτηρία μου.

9) Η μεγαλύτερη χαρά μου: να ακούσω από τον Κύριο κατά την ώρα της Κρίσεως το

«ευ δούλε αγαθέ και πιστέ». (Γέροντας Κορνήλιος †1975)

  • Οι Κανόνες της Εκκλησίας δεν λένε πουθενά να μην βάλουμε να φάει σε έναν άνθρωπο, αν δεν είναι Ορθόδοξος Χριστιανός. Να μην συμπροσευχόμαστε λένε. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
  • Μερικοί γράφουν καπνίζοντας και καπνίζουν γράφοντας και γράφουν ό,τι τους καπνίσει. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
  • Οι Ουνίτες (από το Unitas = ένωσης), αποτελούν το κατασκοπικό τάγμα των παπιστών ελληνορρύθμων, οι οποίοι μεταμφιεζόμενοι εις Ορθδόξους κληρικούς διενεργούν τον προσηλυτισμόν εις τα ορθόδοξα κράτη. (π. ΓεώργιοςΜεταλληνός)
  • Αποκάλυψε ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης σε κάποια πνευματικά του τέκνα, ότι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, δεν είναι ούτε στην Αίγυπτο, ούτε εκεί που τον ψάχνουν, αλλά είναι εδώ στην Ελλάδα κοντά στο Αρχαίο Δίον και συγκεκριμένα στην Κατερίνη, στην Παναγία ''Κονταριώτισσα'', δίπλα σε ένα παλιό Εκκλησάκι της Παναγίας.
  • Ο λόγος που καταργήσανε την καθαρεύουσα και την αντικατέστησαν με την δημοτική, είναι για να μην μπορούμε εμείς σαν Έλληνες, να καταλαβαίνουμε διαβάζοντας το Ευαγγέλιο και τους Πατέρες της Εκκλησίας. (Παναγόπουλος)
  • Δεν πρέπει να φοβόμαστε τον σεισμό, αλλά την αμαρτία. Η αιτία πρέπει να είναι ο φόβος και όχι το αποτέλεσμα. Διότι ο σεισμός είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας. (Παναγόπουλος)
  • Ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας, μπορούν να θεωρηθούν προ Χριστιανικοί φιλόσοφοι. Ο Σωκράτης υποστήριζε, ότι θα είμαστε πάντοτε κοιμισμένοι, αν δεν μας στείλει ο Θεός κάποιον για να μας σώσει. Ουσιαστικά δηλ. μίλησε για τον Χριστό. Επίσης μια μέρα παρατήρησε τον Αλκιβιάδη, να μην κάνει καμμία προσφορά στους θεούς, γιατί δεν ξέρουμε πως να προσευχηθούμε. Αυτό θα το μάθουμε μόνο, αν ο ουρανός στείλει κάποιον, για να μας πει πως να προσευχηθούμε!!! Και ο Πλάτωνας μίλησε για το Χριστό. Γράφει, ότι ο άφθαρτος Θεός θα έρθει μια μέρα στη γη, για να μας απαλλάξει από τα πάθη, θα λάβει σάρκα, για να σταυρωθεί εκουσίως, από έναν αγνώμονα λαό!!!!!!!!!!!!!!! (Παναγόπουλος)
  • Που ν' ακούσουνε οι άνθρωποι του καιρού μας κουβέντα για Θεό, για ψυχή, για άλλη ζωή! Η ψυχή τους έχει παραμορφωθεί ολότελα από τις κάθε λογής ανοησίες που βλέπουνε στον κινηματογράφο. Η ταινία που δεν έχει μέσα της πολλή ανοησία, δεν γνωρίζει επιτυχία. Ανοησία και ακαλαισθησία, αυτά τα δύο βασιλεύουνε σήμερα. Είναι απίστευτο το τι ακούγει κανένας για αστεία στις συναναστροφές που κάνουνε οι νέοι. Κρυόμπλαστα, ασυναρτησίες, μωρολογίες. Χάθηκε απ' αυτούς και η πιο συνηθισμένη εξυπνάδα. Τα καημένα τα παιδιά, παίρνουνε αφορμή από ένα τίποτα, για να χαχανίσουνε. (Φώτης Κόντογλου)
  • Απόψε είσαι πιο πλούσιος από ότι ήσουν το πρωϊ, αν έκανες τα 4 αυτά: α) αν βρήκες τον καιρό να θαυμάσεις τα έργα του Θεού στη ζωή σου β) αν έμαθες να λογαριάζεις την αξία των μικρών πραγμάτων γ) αν αψήφισες τα λάθη των φίλων σου και των εχθρών σου και δ) αν προσπάθησες να βρεις κάτι το καλό στους άλλους και έδωσες στους άλλους το καλύτερο που έχεις.
  • Πάσχα σημαίνει το πέρασμα των Εβραίων από την Ερυθρά Θάλασσα στη Γη της Επαγγελίας! Πάσχα σημαίνει το πέρασμα του Χριστού από τον θάνατο στη ζωή! Πάσχα σημαίνει το πέρασμα το δικό μας από την γη στον Ουρανό!
  • Το πετραχήλι είναι λειτουργικό άμφιο του Επισκόπου και του Πρεσβυτέρου. Είναι ένα στενόμακρο ύφασμα που ξεκινά από τον αυχένα και φτάνει μέχρι τα πόδια. Κοσμείται με χρυσοκέντητες και υφαντές παραστάσεις. Συμβολίζει την Χάρη του Αγίου Πνεύματος, καθώς και την υποταγή του κληρικού στο Χριστό. Όταν είναι σε δύο ταινίες, συμβολίζει την Θεία και την ανθρώπινη φύση του Χριστού, ενώ όταν είναι μία ταινία συμβολίζει τη Θεότητα. Τα κρόσσια που κρέμονται σε δύο σειρές παράλληλα, συμβολίζουν τα πάνω, τις ψυχές των ζώντων και τα κάτω τις ψυχές των κεκοιμημένων, για τις οποίες θα δώσει λόγο ο κληρικός στον Θεό. Χωρίς το πετραχήλι, καΜμία ιεροτελεστία δεν μπορεί να επιτελέσει ο Επίσκοπος ή ο Πρεσβύτερος.
  • Κάθε κτίσμα είναι κάτοπτρο, στο οποίο εάν προσέχεις, βλέπεις τον Θεό.
  • Κύριε θέλω να είμαι ένα καθρέφτης, που θα αντικρύζουν οι άνθρωποι την ομορφιά Σου!
  • Οι ελπίδες είναι τα όνειρα των ξυπνητών ανθρώπων. (Πλάτωνας)
  • Ο Πλάτωνας προέτρεπε τους μαθητές του να έχουν 3 πράγματα: φρόνηση στη σκέψη, σιωπή στη γλώσσα και ντροπή στα μάτια.
  • Συνήθως αυτοί που έχουν καλή μνήμη, είναι αργόστροφοι. (Αριστοτέλης)
  • Με λένε σκύλο, γιατί σε εκείνους που μου δίνουν, κινώ την ουρά μου, σε εκείνους που δεν με δίνουν τους γαυγίζω, ενώ τους πονηρούς τους δαγκάω. (Διογένης)
  • Τίποτα δεν υπάρχει πιο ποταπό, από την φιληδονία, την πλεονεξία και την αλαζονεία. Τίποτα δεν υπάρχει ανώτερο, από την μεγαλοψυχία, την πραότητα και την φιλανθρωπία. (Επίκτητος)
  • Τίποτα δυσκολότερο, από το να γνωρίσουμε τον εαυτόν μας και τίποτα ευκολότερο, από το να συκοφαντούμε τους άλλους. (Θαλής)
  • Όταν κάθεσαι με ένα ωραίο κορίτσι για δυο ώρες, σου φαίνεται σαν δυο λεπτά. Αν καθίσεις σε μια αναμμένη σόμπα για δυο λεπτά, σου φαίνεται σαν δυο ώρες. Αυτό είναι η θεωρία της σχετικότητας. (Αϊνστάιν)
  • Ό,τι είσαι, αυτό βλέπεις και ό,τι ψάχνεις αυτό βρίσκεις.
  • Τη φωτιά μπορείς να την καταπολεμήσεις, τον καπνό όμως όχι.
  • Μπορείτε να βγάλετε έναν άνθρωπο από τον τόπο του, αλλα δεν μπορείτε να βγάλετε τον τόπο του από την καρδιά του.
  • Όσοι δεν σκέπτονται, συσκέπτονται...
  • Όταν κανείς τα έχει όλα, δεν κάνει όνειρα, αλλά έχει ιδιοτροπίες.
  • Μυαλό δεν μπορείς να βάλεις σε κανέναν. Στη θέση τους όμως, μπορείς να βάλεις πολλούς...
  • Είναι καλύτερα να εκτιμάς πράγματα που δεν έχεις, παρά να έχεις πράγματα που δεν εκτιμάς.
  • Ένας άνθρωπος χωρίς ευθυμία, είναι σαν το βαγόνι χωρίς σούστες. Τραντάζεται δυσάρεστα με κάθε βότσαλο στο δρόμο.
  • Φιλαρέσκεια σημαίνει να προσφέρεις πάντοτε και ποτέ να μην δίνεις. Γι' αυτό και οι φιλάρεσκες γυναίκες, μας σπρώχνουν στο καμίνι της αγάπης, δίχως να μας ακολουθούν.
  • Βασικά...: Αποστομωτική εισαγωγή, σε βαρυσήμαντη αερολογία.
  • Κάνοντας αυτό που θέλει η πλειοψηφία, δεν σημαίνει αναγκαστικά πως ενεργείς σωστά. Ο Πιλάτος έκανε αυτό που ήθελε το πλήθος, αλλά ήξερε πως δεν ήταν το σωστό.
  • Τα αεροπλάνα είναι το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο. Οι πιθανότητες να σκοτωθείς σε ένα τροχαίο ατύχημα είναι περίπου μία στις 5.000. Σε αεροπορικό ατύχημα από την άλλη, είναι μία στα 11 εκατομμύρια...
  • Δέκα σπουδαία πράγματα:

Να γίνεσαι καλύτερος χωρίς διαταγές...

Να χαίρεσαι, χωρίς να υποκρίνεσαι...

Να μιλάς χωρίς να περιαυτολογείς...

Να δουλεύεις χωρίς να υποδουλώνεσαι...

Να είσαι ελεύθερος χωρίς να γίνεσαι ασύδοτος...

Να είσαι τολμηρός χωρίς επίδειξη...

Να είσαι εκδηλωτικός χωρίς να είσαι επιπόλαιος...

Να παλεύεις χωρίς να απελπίζεσαι...

Να είσαι οδηγός χωρίς να κομπάζεις...

Να διαλέγεις χωρίς να περιφρονείς...

  • Ο καλύτερος φίλος..... Ο Θεός.

Η αληθινή ευτυχία..... Η ήρεμη συνείδηση.

Ο πολυτιμότερος χρόνος..... Τώρα.

Η πλουσιότερη συλλογή..... Οι καλές πράξεις.

Η μεγαλύτερη δύναμη..... Η θέληση.

Ο μεγαλύτερος ηρωϊσμός..... Η υπομονή.

Ο πολυτιμότερος θησαυρός..... Η αγνότητα.

Ο μεγαλύτερος εχθρός..... Η αμαρτία.

Το ισχυρότερο όπλο..... Η προσευχή.

Το μεγαλύτερο λάθος..... Να ξεχάσεις τον Θεό.

  • Η απιστία, δεν είναι μαγκιά...

Η αμαρτία, δεν είναι μαγκιά...
Να υπάρχεις απλά για τις επιθυμίες σου, δεν είναι μαγκιά...
Το να κάνεις κάτι επειδή «το κάνουν οι πολλοί», δεν είναι μαγκιά...
Μαγκιά είναι να μπορείς να βλέπεις και να διορθώνεις τα λάθη σου...
Μαγκιά είναι να λες συγγνώμη...
Μαγκιά είναι να ζεις για τους άλλους...
Μαγκιά είναι να είσαι του Θεού...

  • Ώριμος είναι:
    Εκείνος που ευχαρίστως ακούει μια παρατήρηση.
    Εκείνος που δέχεται μια κριτική.
    Εκείνος που παραδέχεται τις ελλείψεις του.
    Εκείνος που αναγνωρίζει τα ελαττώματά του.
    Εκείνος που εγκαταλείπει μια λανθασμένη παλιά πεποίθηση
    Εκείνος που αναγνωρίζει για ποιό πράγμα είναι ικανός.
    Εκείνος που συνέρχεται μετά από ένα τρομερό κτύπημα.
    Εκείνος που τα μαθήματα του γίνονται μαθήματα.
  • Αν σε ρωτήσουν αν είσαι ρατσιστής ... πες πως είσαι Έλληνας.
    Αν σε ρωτήσουν αν σιχαίνεσαι τους μαύρους ... πες ότι σιχαίνεσαι τις μαύρες ψυχές.
    Αν σε ρωτήσουν αν μισείς τους Εβραίους... πες πως μισείς τον Σιωνισμό.
    Αν σε ρωτήσουν αν είσαι κατά των ομοφυλοφίλων... πες πως είσαι υπέρ της αναπαραγωγής των ανθρώπων.
    Αν σε ρωτήσουν αν είσαι εναντίον των εκτρώσεων ... πες πως είσαι υπέρ της ζωής.

Αν σε ρωτήσουν τι ομάδα είσαι... πες πως είσαι φίλαθλος.
Αν σε ρωτήσουν αν χρωστάς... πες πως χρωστάς μόνο στον Θεό.
Αν σε ρωτήσουν αν υπάρχει Θεός... πες να κοιτάξουν τον ήλιο με γυμνά μάτια.

  • Μην ξεχνάς:
    - Την επιτυχία της επιμονής...
    - Την ευχαρίστηση της εργασίας...
    - Τη δύναμη της καλοσύνης...
    - Την επίδραση του παραδείγματος...
    - Την εκτέλεση του καθήκοντος...
    - Την φρονιμότητα της οικονομίας...
    - Τη χρηστότητα της υπομονής...
    - Την αξιοποίηση του ταλέντου...
    - Την αξία του χρόνου...
  • Η Ελένη ζούσε στο Καρπενήσι και είχε παντρευτεί έναν πολύ σκληρό άνδρα, ο οποίος την χτυπούσε για το παραμικρό, όπως χτυπούν τα παιδιά την μπάλα στο γήπεδο. Τα βάσανα της ζωής, την έκαναν να υπηρετεί στη Μονή της Παναγίας της Προυσιώτισσας κάθε Δεκαπενταύγουστο. Διηγείτο η ίδια: ''Μία περίοδο, δούλευα παραδουλεύτρα σε έναν γιατρό, που ήταν καλοπληρωτής, αλλά και πολύ σκληρός σαν τον άνδρα μου. Μια μέρα πήρα τον κάδο των σκουπιδιών, για να πάω να τα πετάξω και ξαφνικά άκουσα ενα κλαυθμύρισμα. Φθάνοντας στο σκουπιδότοπο, άνοιξα το καπάκι και βλέπω ένα μωρό μέσα στα αίματα. «Παναγιά μου τι να κάνω; Να γυρίσω στο γιατρό, δεν γίνεται, γιατί αυτός το πέταξε, όμως αν το πάρω στο σπίτι, ο άντρας μου θα με σφάξει σαν ''Λαμπριάτικο αρνί». Το πήρα, το φίλησα σκουπίζοντας τα αίματα και το έσφιξα στην αγκαλιά μου, γιατί ήταν ο χειμώνας πολύ παγερός. Όταν έφτασα στο σπίτι, δεν ήταν κανείς. Είπα μέσα μου: «Ο Θεός είναι μαζί μου» και αφού το έπλυνα το τύλιξα σε μία παλιά μου πουκαμίσα και το σταύρωσα προσευχόμενη: «Παναγία μου Προυσιώτισσα, χαρίτωσε το να μην κλάψει!». Και το θαύμα έγινε!!!... Το μωρό για δύο χρόνια, δεν έκλαψε! Το τάϊζα κρυφά και το κοίμιζα κάτω από το κρεβάτι μας. Όταν ερχόταν ο άνδρας μου, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά. Πέρασε ο καιρός και το παιδί άρχισε να μπουσουλά. Οπότε ένα μεσημέρι, εκεί που τρώγαμε, ξετρύπωσε το μωρό και ήρθε κάτω από το τραπέζι. Μόλις το είδε ο άνδρας μου, τα μάτια του γυάλισαν σαν του λιονταριού. «Τι είναι αυτό;», μου λέει. Τότε έκανα τον σταυρό μου και του είπα το μυστικό. Συγκινήθηκε και το δέχθηκε, σαν να ήταν δικό του! Το παιδί αυτό τώρα έχει παντρευτεί και εργάζεται στο Καρπενήσι. Από το παιδί αυτό έχω ένα ποτήρι νερό, ενώ από τα δικά μου τίποτα!''...