Περί Θεού "2"

  • Προσφωνούν τον Κύριο με διάφορα ονόματα. Το ''Πατέρας" είναι ένα από αυτά. Όταν απευθύνεσαι έτσι στον Θεό, πρέπει να έχεις πολλή αγάπη και φόβο. Αν δεν έχεις μην το πει! Ο Θεός είναι αγάπη άπειρη. Είναι κάτι περισσότερο από αγάπη... (Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός)
  • Ο Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός είχε φανερώσει την επιθυμία του, να γράψει κάπου με χρυσά γράμματα: "Ο Θεός είναι αγάπη" και να το κρεμάσει στο λαιμό του. Αλλά ο Θεός του είπε: ''Γαβριήλ το όνομά Μου πρέπει να το χαράξεις στην καρδιά σου και όχι να το κρεμάς στο στήθος''.
  • Τρία πράγματα αρέσουν ιδιαιτέρως στο Θεό: α) αρρώστεια με υπομονή β) έργα χωρίς επίδειξη, μόνο για την αγάπη του Θεού και γ) υποταγή σε πνευματικό πατέρα με τελεία αυταπάρνηση. Αυτό έχει και ένα στεφάνι περισσότερο. (Αββάς Ιωσήφ ο Θηβαίος)
  • Εάν έχουμε αγάπη μεταξύ μας, τότε είμαστε τέκνα Θεού. (ΓέρονταςΙάκωβοςΤσαλίκης)
  • Ο Θεός δεν θέλει (τις δικές μας) εξυπνάδες. Μόνο να Τον λατρεύεις και να Τον έχεις νοερώς κοντά σου. Στον άνθρωπο που έχει τον Θεό νοερώς κοντά του, δίνει ο Θεός πνευματική εξυπνάδα και διάκριση. Έχει μεγάλη τέρψη και αγαλλίαση εκείνος που σκέπτεται διαρκώς τον Θεό. (Γερόντισσα Μακρίνα Βασσοπούλου)
  • Ό,τι δημιούργησε ο Θεός, το έκανε για να ευχαριστήσει τον άνθρωπο. Όλα τα δημιουργήματα πάνω στη γη, τα έκανε ο Θεός, από αγάπη προς τον άνθρωπο. Ο Θεός δεν ζητάει πολλά πράγματα από τον άνθρωπο, για να τον σώσει. Θέλει μόνο να μετανοήσουμε και να Τον αγαπήσουμε... Τίποτα άλλο! (Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας)
  • Ο Θεός μετράει τον κόπο που κάνει ο καθένας μας. Και όσο πιο πολύ αγωνίζεται και κοπιάζει κανείς, τόσο περισσότερη Χάρη του δίνει ο Θεός. (Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας)
  • Ο Θεός είναι ένας ωκεανός αγάπης, που στο βυθό του, υπάρχει πάντα η συγχώρεση. (Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης)
  • Τα ουράνια λόγια με τα επίγεια λόγια, δεν ταιριάζουν και δεν συμφωνούν καθόλου. Αλλιώς λέγονται και αλλιώς μεταφράζονται. Για παράδειγμα, ο Θεός δεν καταράται και όταν αναφέρει στο Ευαγγέλιο το γνωστό: ''πορεύεστε οι κατηραμένοι εις το πυρ το εξώτερο'', δεν έχει την έννοια της ανθρώπινης κατάρας. Όταν ο Θεός αποσύρει τη Χάρη Του από κάποιον άνθρωπο, αυτό μεταφράζεται με γήινη διατύπωση, ως κατάρα. Όταν ο Χριστός προειδοποιεί με τα ''ουαί'' και τα ''μη'' και οι άνθρωποι δεν εφαρμόζουν αυτά που λέει ο Χριστός, τότε οι άνθρωποι αυτοί ουδέποτε θα γευτούν ρανίδα Χάριτος Αγίου Πνεύματος (θα καταραστούν εν γνώση τους, ουσιαστικά αυτοκαταράζονται). Δηλ. ο Θεός, δανείζει τις γήινες κτιστές λέξεις, για να εκφράσει κάτι το ουράνιο, αλλά δεν κυριολεκτεί, διότι τα ουράνια δεν μπορούν να αποτυπωθούν επακριβώς με γήινες κτιστές λέξεις. Ο Θεός δεν καταράται, ουδέποτε, ποτέ! Μόνο ευλογεί! Ο Θεός μόνο αγαπά και δεν μισεί. Όταν όμως ο άνθρωπος αυτήν την ευλογία-Χάρη του Θεού, δεν την δέχεται εν γνώση του, η Χάρη αίρεται και επιστρέφει πίσω και ο άνθρωπος αυτοκολάζεται. Ο Θεός δεν κολάζει τον άνθρωπο. Τότε γιατί Σταυρώθηκε; Ο άνθρωπος αυτοκολάζεται. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Πώς αποδεικνύεται ότι ο Θεός αγαπά άπειρα τον άνθρωπο; Το ότι δέχτηκε να σταυρώσει την αμαρτία (δια της Σταυρώσεως Του), που άπειρα μισεί. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Η Θεότητα του Χριστού δεν φαίνεται. Κανόνισε όμως ο Χριστός, ''κάτι'' από την Θεότητά Του να βλέπεται. Αυτό το ''κάτι'' είναι το Φως Του, είναι η Άκτιστη Δόξα Του, είναι το Άκτιστο Φως, το οποίο είναι ''προϊόν'' της Θεότητάς Του. Από την Ουσία και τη Φύση της Θεότητας λοιπόν γεννάται το Άκτιστό Φως και η όραση αυτού του Φωτός από τον άνθρωπο, τον θεώνει. Δηλαδή, θα τον κάνει να μην πεθάνει ποτέ ψυχικά και να μην κολαστεί. Ο μόνος κίνδυνος που υπάρχει, είναι να πέσει από οίηση και εγωισμό. Αυτό το Φως δεν έχει σκιά και δεν κινείται, όπως τα άλλα φώτα. Το Φως αυτό, το βλέπουν μόνο οι άξιοι-δεκτικοί αυτής της οράσεως. Η όραση αυτή του Ακτίστου Φωτός, είναι καρπός της μεγάλης ταπεινότητας του πιστού και είναι σαν μια πνευματική αμοιβή. Μας έλεγε ένας μοναχός, ότι ήταν μαζί με άλλα 13 άτομα στον Πανάγιο Τάφο και είδε το Άκτιστο Φως, ενώ οι υπόλοιποι δεν κατάλαβαν τίποτα! Η θέα του Ακτίστου Φωτισμού στην ψυχή είναι μεγάλη εμπειρία. Ομοιάζει με την εμπειρία ενός εκ γενετής τυφλού, που αρχίζει μετά από κάποια χρόνια να βλέπει φως. Να είναι χρόνια στο σκοτάδι και ξαφνικά να δει το φως του ηλίου. Πρωτόγνωρα πράγματα... (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Λένε οι Πατέρες, ότι εκείνο που θα μας κάνει την μεγαλύτερη εντύπωση στο παράδεισο, θα είναι, πως ο Θεός, με την άπειρη Δύναμή Του και την άπειρη Σοφία Του, είναι τόσο ταπεινός!... (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Τί θα ήταν ο Θεός αν βλεπόταν με τα μάτια μας; Θα ήταν ύλη. Ο Θεός όμως είναι πνεύμα. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Η ταχύτητα της γης είναι 107 χιλιάδες χιλιόμετρα την ώρα. Με τέτοια ταχύτητα κινούμαστε και όμως έχουμε την αίσθηση, ότι όλα είναι ακίνητα. Μόνο ένας Πάνσοφος και ένας Παντοδύναμος Θεός μπορεί να δώσει τέτοια ταχύτητα στη γη, χωρίς εμείς να καταλαβαίνουμε τίποτα! (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Ο Κοσμάς ο Αιτωλός με ένα παράδειγμα, προσπάθησε να μας αποδώσει την Τριαδικότητα του Θεού. Και παριστάνει τον Θεό Πατήρ με τον ηλιακό δίσκο, τον Υιό (Χριστό) με τις ακτίνες του ηλιακού δίσκου και την θερμότητα που εκπέμπεται από τον ηλιακό δίσκο με το Άγιο Πνεύμα. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Ένα μόνο ζητεί ο Θεός· να Τον τιμάς, να Τον αγαπάς και να φυλάττεις τις εντολές Του, αναγνωρίζοντας, ότι ο Πλαστουργός σου είναι Αυτός. Δεν θέλει να μοιράζεις την δόξαν Του και να λατρεύεις, άλλα αντί άλλων. Δεν θέλει να αγαπήσεις κανένα πράγμα, περισσότερον απ' Αυτόν. (Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής)
  • Τίποτε δεν τίμησε ο Θεός, όσο τίμησε τον άνθρωπο. Τίποτε δεν αγάπησε ο Θεός, όσο αγάπησε τον άνθρωπο. Ο Θεός είναι φιλάνθρωπος, αφού έγινε άνθρωπος, για να σώσει τον άνθρωπο. (Γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης)
  • Βλέπουμε μια πετρούλα, και σε αυτήν είναι ο Θεός, αλλά εμείς νομίζουμε πως είναι απλή πέτρα. Όπως η Μαρία η Μαγδαληνή νόμιζε, πως ο Χριστός είναι ο κηπουρός και τον ρώτησε πολύ φυσικά μήπως είδε τον Κύριο. Το ίδιο παθαίνουμε και εμείς και δεν βλέπουμε τον Κύριο στην ζωή μας... (ΓέρονταςΑιμιλιανόςο Σιμωνοπετρίτης)
  • Αν ο Θεός δεν έχει την πρώτη θέση στην καρδιά σου, τότε δεν έχει τη θέση που Του αρμόζει... (Γέροντας Θεόφιλος)
  • Η ένωση και κοινωνία μας με τον Θεό σε γενικότερες γραμμές γίνεται με δύο τρόπους. Με την μυστική κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου και με την πνευματική κοινωνία. Ο δεύτερος τρόπος διαιρείται εν συνεχεία σε τρεις άλλους τρόπους. Έτσι λοιπόν οι 4 τρόποι είναι οι εξής: 1) Η πρώτη και σπουδαιότερη κοινωνία μας με τον Χριστό γίνεται με την Κοινωνία του Σώματος και του Αίματός Του 2) Ο δεύτερος τρόπος κοινωνίας και ενώσεως με τον Χριστό γίνεται με την προσευχή του Ιησού 3) Ο τρίτος τρόπος κοινωνίας με τον Δημιουργό Θεό μας γίνεται με την εφαρμογή των εντολών Του και την απόκτηση των αρετών και 4) Ο τέταρτος τρόπος κοινωνίας με τον Χριστό γίνεται, με την ακρόαση των λόγων του Θεού. (Γέροντας Κλέοπας Ήλιε)
  • Δεν μπορεί να φανταστεί ο άνθρωπος πόσο αντίθετα πράγματα ζητούν οι άνθρωποι από τον Θεό και τι απλά πράγματα ζητά ο Θεός από τους ανθρώπους. (Γέροντας Αρσένιος Μπόκα)
  • Είναι αδύνατο να δει κανείς τον Θεό σε όλη τη δύναμή Του. Οι άνθρωποι επειδή είναι περιορισμένα όντα, δεν μπορούν να Τον δουν σε όλη τη δύναμή Του. Πώς μπορεί κάτι που είναι περιορισμένο να δει το απεριόριστο; Εμείς μπορούμε να Τον δούμε μόνο τόσο, όσο Αυτός φανερώνει τον εαυτόν Του. (Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσας)
  • Πολλοί εκλαμβάνουν τη σιωπή Του ως ένδειξη, του ότι ο Θεός δεν υπάρχει, ότι πέθανε. Αν όμως σκεφτόμαστε σε ποιά θέση φέρνουμε το Θεό με τα πάθη μας, τότε θα βλέπαμε ότι Αυτός δεν έχει άλλη επιλογή, παρά μόνο να σιωπήσει... Ζητάμε από Αυτόν να μας υποστηρίξει στις αδικίες μας. Δεν μας ενοχοποιεί φανερά. Μας αφήνει να πορευτούμε στους πονηρούς δρόμους μας και να θερίσουμε τους καρπούς των προσωπικών μας αμαρτιών. Αν όμως στραφούμε προς Αυτόν με μετάνοια, τότε έρχεται γρήγορα, γρηγορότερα από όσο περιμέναμε. Γνωρίζοντας τις ανάγκες μας, πολύ συχνά τις προλαμβάνει. Μόλις προφέρουμε στην προσευχή τα αιτήματά μας, που δικαιολογούνται με την πραγματικότητα της ζωής μας μέσα στον κόσμο, Αυτός ήδη τα έχει εκπληρώσει. Συνεπώς, η σιωπή του Θεού είναι απάντηση στις αδικίες μας η πιο εύγλωττη, η πιο ευγενική. Διώξαμε και παραμελήσαμε από τη ζωή μας το Θεό-Λόγο, τον λόγο του Θεού. Και τώρα, θερίζουμε τις συνέπειες του έργου μας... (Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ)
  • Όταν κάτι προέρχεται από τον Θεό, αισθάνεται κανείς ένα άγγιγμα ζωής και μια εσωτερική χαρά. (ΓέρονταςΣωφρόνιοςτουΈσσεξ)
  • Ο Θεός σε όλη την Παλαιά Διαθήκη, εμφανίζεται και Ελεήμων και Δίκαιος. Ποτέ όμως μόνο Δίκαιος και ποτέ μόνο Ελεήμων, αλλά και τα 2 μαζί. Ο Θεός όταν ελεεί, θέλει μέσα εκεί να κρύβει την δικαιοσύνη Του. Και όταν εφαρμόζει την δικαιοσύνη, θέλει εκεί μέσα να κρύβει την έλεός Του. Επομένως το έλεος και η δικαιοσύνη στον Θεό είναι συνυφασμένα και δεν αντιφάσκουν. Μάλιστα σε κάποιες εικόνες του Παντοκράτορος, παρουσιάζεται αυτό το πράγμα. Παρουσιάζουν τον Παντοκράτορα, με το ένα μάτι Του να ειναι αυστηρό, είναι η δικαιοσύνη Του. Και το άλλο Του μάτι, είναι ήπιο και μαλακό. Είναι το έλεός Του. Στο ίδιο Πρόσωπο δηλαδή υπάρχει ο συνδυασμός της δικαιοσύνης και της ελεημοσύνης (αγάπης) του Θεού. Γι' αυτό και ο άνθρωπος, που είναι η εικόνα του Θεού, πρέπει να είναι και δίκαιος και ελεήμων. (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
  • Η ανάγκη της λατρείας του Θεού από τον άνθρωπο είναι έμφυτη. Σε οποιαδήποτε γεωγραφικά πλάτη και εάν στραφείτε, σε οποιαδήποτε εποχή, σε πολιτισμένους και σε απολίτιστους ανθρώπους, θα βρείτε παντού την λατρεία του Θεού. Η λατρεία αυτή δεν επεβλήθη εξωτερικά, αλλά αναβλύζει από μέσα, σε κάθε άνθρωπο. Κάποτε έκαναν ένα πείραμα και άφησαν ένα μικρό αγοράκι σε ένα δάσος, χωρίς καμμία αγωγή, ούτε πολιτιστική, ούτε θρησκευτική. Το τάϊζαν το πότιζαν, αλλά δεν το άφηναν να έχει καμμία κοινωνία με κανέναν άλλον άνθρωπο. Και κάποια μέρα είδαν, το παιδάκι αυτό να γονατίζει και να λατρεύει τον ανατέλλοντα ήλιο. (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
  • Ο Θεός τα έχει όλα υπό την επίβλεψή Του και αν αυτός δεν επιτρέψει, δεν γίνεται τίποτε.... (π. Δημήτριος Γκαγκαστάθης)
  • Να μη βιαζόμαστε και να μην αγχωνόμαστε να μιλήσουμε στον άλλον για τον Θεό. Να μιλάμε στον άλλον για τον Θεό, μόνο όταν αυτός μας το ζητήσει, γιατί τότε είναι η ώρα του. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
  • Ο Θεός είναι σαν τον ήλιο. Για τους ζωντανούς οργανισμούς είναι πηγή ζωής, ενέργειας και ανάπτυξης, ενώ για τους νεκρούς οργανισμούς, είναι αιτία αποσύνθεσης. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
  • Αυτά που βλέπει ο αστρονόμος επειδή είναι περιγραπτά, όταν τα περιγράφει, εμείς σχηματίζουμε μια εικόνα μέσα στο μυαλό μας, το τι είναι αυτό το πράγμα. Όταν όμως ο θεούμενος βλέπει τον Θεό, βλέπει κάτι το οποίο δεν έχει καμμία ομοιότητα με τα κτίσματα. Επομένως οποιαδήποτε γλώσσα και αν χρησιμοποιήσει, ο Θεός παραμένει απερίγραπτος. Δεν είναι όπως το άστρο που βλέπει ο αστρονόμος. (π. Ιωάννης Ρωμανίδης)
  • Ο Θεός είναι απερίγραπτος, Γι' αυτόν τον λόγο η γλώσσα της Αγίας Γραφής είναι συμβολική, όταν μιλάει για τον Θεό. (π. ΙωάννηςΡωμανίδης)
  • Θα ακούσεις άνθρωπε το Θεό, για να σε ακούσει. Θα προετοιμαστείς άνθρωπε, για να σε δώσει ο Θεός. Θα λογαριάζεις το Θεό για να Τον συγκινήσεις. (Πατέρες της Εκκλησίας)
  • Ο άνθρωπος, δεν μπορεί χωρίς νερό και χωρίς Θεό... Όπως χωρίς νερό αφυδατώνεται το σώμα, έτσι και χωρίς Θεό αφυδατώνεται το πνεύμα, με αποτέλεσμα να είμαστε τελείως ευάλωτοι έναντι των ανελέητων λογισμών και των πειρασμών που καλούμαστε να αναμετρηθούμε.... (ΕίπεΓέρων)
  • Θέλεις να δεις τον Θεό; Κοίταξε τις αμαρτίες σου. (Είπε Γέρων)
  • Για τον Κύριο και με τον Κύριο, τα δύσκολα γίνονται εύκολα και τα δυσάρεστα γίνονται ευχάριστα... (Είπε Γέρων)
  • Ο Θεός δεν συγκινείται με τη ποσότητα της προσφοράς μας, αλλά με την ποιότητα της προσφοράς μας. (Παναγόπουλος)
  • 3 πράγματα θα πεις τον άνθρωπο, που δεν γνωρίζει το Θεό: α) θα του πεις γιατί ο Χριστός ήρθε στον κόσμο, για να γίνει άνθρωπος β) θα του πεις να προσεύχεται σωστά και να ζητάει την σωτηρία του από το Θεό και γ) θα του πεις τί πρόκειται να πάθει, από τότε που θα γίνει Χριστιανός. (Παναγόπουλος)
  • Ο Θεός δεν επιβάλλει ποτέ το κακό, αλλά το επιτρέπει. Άλλοτε, για να μας επαναφέρει στο δρόμο Του και άλλοτε για να μας στεφανώσει. (Παναγόπουλος)
  • Ο Θεός εργάζεται περισσότερο να σηκώσει τον πεσμένο, παρά να διατηρήσει τον όρθιο για να μην πέσει. Γιατί όπως η μάνα μεριμνάει περισσότερο το παιδί της εκείνο που είναι άρρωστο, έτσι και ο Χριστός μεριμνάει περισσότερο τον άνθρωπο εκείνον, που είναι μακριά Του. (Παναγόπουλος)
  • Ο άνθρωπος για να αναζητήσει το Θεό, πρέπει να συναισθανθεί τα χάλια της ψυχής του και τότε θα δει, πόσο χρήσιμος είναι ο Χριστός στη ζωή του. Οι περισσότεροι όμως, λόγω του εγωισμού τους, δεν αισθάνονται τα χάλια της ψυχής τους και στερούν από τον εαυτόν τους, τον ιατρό της ψυχής τους. (Παναγόπουλος)
  • Ο Θεός ακούει μόνο αυτούς που πράττουν τις εντολές Του. (Παναγόπουλος)
  • Η αγαθότη του Θεού είναι άβυσσος της θαλάσσης, τους μωρούς κάνει σοφούς, τους σοφούς μωρούς, τους αντρείους δειλούς, τους δειλούς αντρείους, δια να δοξάζεται ο πλάστης του παντός. (Μακρυγιάννης)
  • Για να γνωρίσεις το Θεό μην ψάχνεις για αποδείξεις, αλλά άρχισε να καταπολεμάς τα πάθη σου. (Πασκάλ)
  • Ο Θεός κρύβεται σε εκείνους που τον ''πειράζουνε'' και φανερώνεται σε εκείνους που Τον ποθούνε. (Πασκάλ)
  • Τον άνθρωπο πρέπει να τον γνωρίσεις για να τον αγαπήσεις. Τον Θεό πρέπει να Τον αγαπήσεις, για να Τον γνωρίσεις. (Πασκάλ)
  • Αν ο Θεός δεν έχει την πρώτη θέση στις πρωϊνές σκέψεις μας, θα έχει την τελευταία θέση κατά την υπόλοιπη μέρα. (Πασκάλ)
  • Καθετί που δεν είναι Θείο, είναι ανίκανο να γεμίσει την προσμονή μου. (Πασκάλ)
  • Ο Θεός είναι μια απέραντη σφαίρα, που το κέντρο της βρίσκεται παντού και η περιφέρεια πουθενά. (Πασκάλ)
  • Οι απλοί άνθρωποι νιώθουν το Θεό, με την ίδια φυσικότητα που νιώθουν την ζεστασιά του ηλίου και το μοσχοβόλημα των λουλουδιών. Αλλά ο Θεός αυτός, που τόσο εύκολα πλησιάζεται από όποιον ξέρει να αγαπά, μένει κρυμμένος, από όποιον ξέρει μόνο να γνωρίζει. Η σκέψη και ο λόγος, είναι ανίκανα να Τον περιγράψουν. (ΑλέξηςΚαρρέλ)
  • Έχουμε χρέος να θεωρούμε το Θεό πνεύμα πανίσχυρο, αθάνατο και τέλειο. Γιατί, αν και αόρατος για μάτια των ανθρώπων, ωστόσο φανερώνεται με τα έργα Του. (Αριστοτέλης)
  • Η αδυναμία στην οποία βρίσκομαι, όταν προσπαθώ να αποδείξω ότι δεν υπάρχει Θεός, μου αποκαλύπτει την ύπαρξή Του. (ΛαΜπρυγιέρ)
  • Για ν' ανεβείς στον Θεό, χρειάζεται να βυθιστείς μέσα σου. (Ουγκώ)
  • Όσο περισσότερο αγαπάτε, τόσο και θα πειστείτε για την ύπαρξη του Θεού και για την αθανασία της ψυχής σας. (Ντοστογιέφσκι)
  • Χωρίς Θεό, όλα επιτρέπονται. (Ντοστογιέφσκι)
  • Αν υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που δεν είναι αρκετά πεπεισμένοι για την ύπαρξη του Θεού, ας μάθουν, ότι όλα τα άλλα πράγματα για τα οποία νομίζουν ότι είναι βεβαιότεροι, όπως ότι έχουν σώμα και ότι υπάρχει γη και άστρα και τα παρόμοια, είναι λιγότερο βέβαια. (Καρτέσιος)
  • Όποιος ψάχνει στον ουρανό με το τηλεσκόπιο για να βρει τον Θεό, είναι σαν να ψάχνει στον εγκέφαλο του ανθρώπου με το μικροσκόπιο, για να βρει τον νου. (Σαντιγιάνα)
  • Δημιούργημα του Θεού προσκολλήσου σ' Αυτόν, όπως το φυτό στη ρίζα του, για να μην μαραθείς. (Δημόφιλος)
  • Τίποτα πάνω στη γη δεν είναι τόσο ταπεινό, τόσο άθλιο όσο εγώ, όταν αισθάνομαι τον εαυτόν μου χωρίς Εσένα. (Μιχαήλ Άγγελος)
  • Όσο περισσότερο ενασχολούμαι με την σπουδή της φύσεως, τόσο περισσότερο εκπλήσσομαι με τα έργα του Δημιουργού. Γι' αυτό στο εργαστήριό μου, πάντοτε συνηθίζω να προσεύχομαι. (Παστέρ, Χημικός-Βιολόγος)
  • Θα μπορούσα με τις στατιστικές να αποδείξω ότι υπάρχει Θεός. Ας πάρουμε μονάχα το ανθρώπινο σώμα. Η πιθανότητα ότι όλες οι ενέργειες του ανθρώπινου σώματος να είναι αποτέλεσμα τύχης, είναι στατιστικώς κάτι το τερατώδες. (Γκάλλοπ)
  • Να περιμένεις να ακούσεις μέσα στα γεγονότα, το βήμα του Θεού. (Βίσμαρκ)
  • Ο Θεός μας κάνει κάποτε να νοιώθουμε την αδυναμία μας, για να μας μεταδώσει ένα κομμάτι απ' τη δική Του δύναμη. (Φενελόν)
  • Η απουσία απόδειξης, δεν είναι απόδειξη της απουσίας. (Κόβπερ)
  • Ο Θεός γιατρεύει και οι γιατροί παίρνουν την αμοιβή. (Φραγκλίνος)
  • ''Δεν μπορώ να καταλάβω το Θεό'', παραπονείσαι... Πρέπει όμως να ξέρεις, ότι αυτό που επιθυμείς είναι μια ανοησία. Για να καταλάβεις τον Θεό, έπρεπε να είσαι ανώτερός Του. Μόνο ο ανώτερος είναι σε θέση να καταλάβει απόλυτα κάτι κατώτερό του. (Τοτ)
  • Ο Θεός με το δεξί Του Χέρι μας χαϊδεύει, με το αριστερό Του μας επιτιμά, αλλά και με τα δυο μας αγκαλιάζει...!
  • Αν η μακροθυμία του Θεού μας ανέχεται, όταν δουλεύουμε στην αμαρτία, πόσο μάλλον η ευσπλαγχνία Του θα μας δυναμώσει, όταν αγωνιζόμαστε για το καλό.
  • Η ευσπλαχνία του Θεού είναι άπειρη, όχι όμως και η πράξη της ευσπλαχνίας.
  • Όταν ο Χριστός κατέχει την πρώτη θέση στη ζωή μας, τότε όλα τα άλλα βρίσκουν τη σωστή τους θέση.
  • Ο Θεός μας έδωσε τρία βιβλία. Στο καθένα απ' αυτά εύκολα μπορούμε να Τον συναντήσουμε. Και αυτά είναι: Το βιβλίο της Φύσεως, το βιβλίο της Συνειδήσεως και το βιβλίο με τον γραπτό Λόγο Του. Το πρώτο δείχνει την Παντοδυναμία Του, το δεύτερο την Δικαιοσύνη Του και το τρίτο το έλεος και την αγαθότητά Του. Στο πρώτο βρίσκουμε την φιλοσοφία της φύσεως, στο δεύτερο συνατούμε την φιλοσοφία της ηθικής και στο τρίτο υπάρχει η φιλοσοφία του Ουρανού...
  • Για να γίνει ο Θεός το παν στη ζωή σου, πρέπει εσύ να γίνεις μηδέν.
  • Ο Θεός είναι ένας ωκεανός Αγάπης, που στο βυθό του υπάρχει πάντα η συγχώρεση.
  • Μην βάζεις ερωτηματικό, εκεί που ο Θεός έβαλε τελεία.
  • Ο Θεός ενδιαφέρεται περισσότερο να μας κάνεις αυτό που πρέπει να είμαστε, παρά να μας δώσει εκείνο, που εμείς νομίζουμε, ότι πρέπει να έχουμε...
  • Ο Θεός δεν θέλει αποκλειστικότητα. Θέλει προτεραιότητα...
  • Αν δεν τα ''βρούμε'' με το Θεό δεν μπορούμε να τα ''βρούμε'' με τον εαυτό μας και με τους άλλους.
  • Για πολλούς ο Θεός είναι όπως μια ομπρέλα. Την ανοίγουν όταν βρέχει ή είναι άσχημος ο καιρός, αλλά όταν είναι καλός, την αφήνουν στην γωνία.
  • Όποιος μιλάει για το Θεό με σαρκικό φρόνημα, μοιάζει με την πόρνη που μιλάει για παρθενικά πράγματα.
  • Κανένας δεν φεύγει αδειανός από το Θεό, εκτός από εκείνον που είναι γεμάτος από τον εαυτόν του...
  • Όσο πιο μακριά είναι ο αμαρτωλός από τον Θεό, τόσο πιο κοντά είναι ο Θεός στον αμαρτωλό.
  • Μόνο ο Θεός μπορεί να ανοίξει οδό, εκεί που όλα δείχνουν αδιέξοδο.
  • Ο Κύριος έγινε φτωχός, για να μας κάνει πλούσιους. Έγινε μικρός, για να μας κάνει μεγάλους.
  • Ο Θεός είναι το μονοπάτι, για όσους έχασαν το δρόμο τους...
  • Μερικοί άνθρωποι συμπεριφέρονται στο Θεό σαν είναι ο δικηγόρος τους. Καταφεύγουν σε Αυτόν, μονάχα όταν έχουν ενοχές και προβλήματα.
  • Δεν υπάρχουν άνθρωποι που τους εγκατέλειψε ο Θεός, αλλά άνθρωποι που εγκατέλειψαν τον Θεό.
  • Υπάρχουν περιπτώσεις, που ο Θεός δεν ζητάει τίποτα άλλο από τα τέκνα του, παρά μόνο σιωπή, υπομονή και δάκρυα στην προσευχή.
  • Ο Θεός θέλει να του ζητάμε συνεχώς, γιατί επιθυμεί να μας χαρίζει.
  • Δώσε στο Θεό αυτό που Του ανήκει, όχι αυτό που σου περισσεύει...
  • Όσοι τα έχουν όλα, εκτός από σένα Θεέ μου, γελάνε με εκείνους, που δεν έχουν τίποτα άλλο, παρά μονάχα Εσένα.
  • Δεν μας αγαπάει ο Θεός επειδή είμαστε καλοί, αλλά επειδή Αυτός είναι αγάπη.
  • Μερικοί που τους δυσαρεστεί η λέξη ''Θεός'', την αντικατέστησαν με τη λέξη ''Φύση'', εκλαμβάνοντας τον μηχανισμό του ρολογιού, αντί για τον ωρολογοποιό.
  • Ρώτησαν την αμυγδαλιά τι είναι Θεός. Και αυτή... άνθισε!
  • Ο Θεός κοιτάζει τα καθαρά χέρια και όχι τα γεμάτα.
  • Κάλλιο Θεού "κυνήγημα", παρά διαβόλου προστασία.
  • Δεν κρυώνει ο γυμνός, άμα τον σκεπάζει ο Θεός.
  • Αρνί που βλέπει ο Θεός, ο λύκος δεν το τρώει.
  • Από το στόμα σου και στου Θεού τ' αυτί.
  • Βοηθήσου, λέει ο Θεός, να σε βοηθήσω.
  • Θεέ μου, αν προσεύχομαι σε Σένα από το φόβο της κολάσεως, τότε κάψε με στην κόλασή σου...

Και αν προσεύχομαι σε Σένα, για χάρη του παραδείσου, τότε κλείσε μου την πόρτα

του...

Αν όμως προσεύχομαι σε Σένα, γιατί σε Αγαπώ, τότε μην μου στερήσεις την θέα του

προσώπου Σου...

  • Κόσμος χωρίς Θεό είναι:

Κόσμος χωρίς ήλιο.

Ζωή χωρίς αέρα.

Ψάρι έξω από την θάλασσα.

Πλοίο χωρίς καπετάνιο.

Έρημος χωρίς όαση.

Νύχτα χωρίς ξημέρωμα.

Ζωή χωρίς ελπίδα.

Αγώνας χωρίς χαρά...

  • Χαρούμενες στιγμές: Ευλόγησε τον Θεό!

Δύσκολες στιγμές: Ψάξε τον Θεό!

Ήσυχες στιγμές: Λάτρεψε τον Θεό!

Οδυνηρές στιγμές: Εμπιστέψου τον Θεό!

Απελπιστικές στιγμές: Έλπιζε στον Θεό!

Αντίξοες στιγμές: Ακούμπα στον Θεό!

Μοναχικές στιγμές: Μίλα στον Θεό!

Ταραγμένες στιγμές: Κοίταξε τον Θεό!

Κάθε στιγμή: Ευχαρίστησε τον Θεό!

  • Για να πλησιάσεις το Θεό, πρέπει να είσαι και λίγο ποιητής, ευαίσθητος και ρομαντικός.

Να θαυμάζεις τ' αστέρια του ουρανού και την γαλάζια θάλασσα.

Να συγκινείσαι από τα μικρά παιδιά και την αθωότητά τους.

Να παρατηρείς τα χρώματα της φύσης και τις αποχρώσεις των λουλουδιών.

Να αισθάνεσαι πλήρης, ακόμη και όταν δεν έχεις τίποτα.

Να αποζητάς την μελωδία απαλών τραγουδιών με ήχους ειρηνικούς.

Να δακρύζεις στη θέα πονεμένων ανθρώπων.

Να νιώθεις ευτυχισμένος με ένα ηλιοβασίλεμα και χαρούμενος με μια δύση...

  • Κάποιος Ινδουιστής αμφισβητούσε το Ορθόδοξο δόγμα της Αγίας Τριάδος αντιπαραβάλλοντάς το, με την Ινδουιστική σντίληψη για τα 3 πρόσωπα των θεοτήτων που βρίσκονται σε αρμονία, αλλά δεν είναι ομοούσια.
    Ο Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός του είπε:
    - Κάνετε λάθος αδερφέ μου. Η διδασκαλία μας δεν έχει τίποτα το ανθρώπινο. Είναι όλη αποκεκαλυμμένη από τον Θεό. Πώς μπορεί λοιπόν να είναι λάθος; Αλλά επειδή δεν μπορείς να το καταλάβεις, θα σου παρουσιάσω ένα χειροπιαστό παράδειγμα.
    Τότε ο Άγιος Γαβριήλ επιτέλεσε ένα παρόμοιο θαύμα με αυτό του Αγίου Σπυρίδωνα. Πήρε ένα καρβέλι ψωμί και το εναπόθεσε στο τραπέζι. Το σταύρωσε στο όνομα της Αγίας Τριάδος και το ψωμί χωρίστηκε στα συστατικά του: νερό, σιτάρι και φωτιά. Και είπε:
    - Έτσι είναι η Αγία Τριάδα, ένας Θεός σε τρία πρόσωπα: τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα.
    Έπειτα ο Άγιος Γαβριήλ σταύρωσε πάλι με το σημείο του Σταυρού τα υλικά και το νερό, το σιτάρι και η φωτιά, έγιναν πάλι ψωμί!
    - Όπως αυτό το ψωμί είναι μία ουσία, αλλά έχει 3 φύσεις, έτσι και τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδος είναι 3 διαφορετικές υποστάσεις αλλά ομοούσιες.
  • Διηγείται ο Αναστάσιος Σαρημιχαηλίδης: ''Το 1974 που μας επισκέφτηκε ο Γέροντας Βησσαρίων από την Μονή Αγάθωνος, τον πηγαίναμε στην επιστροφή εκεί με το αυτοκίνητό μας. Στο δρόμο τον ρώτησα: ''Πάτερ Βησσαρίων, στο καφενείο με κοροϊδεύουν που διοργανώνω εκδρομές σε προσκυνήματα και πηγαίνω στην Εκκλησία. Μου λένε, δεν υπάρχει Θεός και άδικα τρέχω, τί να τους απαντήσω;''. ''Να τους δείξεις ένα τραπέζι στο καφενείο και να τους ρωτήσεις, αν κατασκευάστηκε μόνο του. Φυσικά θα πούνε: ''Όχι''. Τότε να τους πεις: ''Τα αστέρια, τα βουνά τις θάλασσες ποιός τα έκανε;'' Και θα δεις, δεν θα ξέρουν τι να πουν...''. Πράγματι έτσι έκανα και από τότε δεν με ξαναενόχλησαν''.
  • Ρώτησαν το σοφό, οι μαθητές του: ''Πώς ξέρεις, ότι ο Θεός υπάρχει;'' και εκείνος τους αντιρώτησε: ''Μα χρειάζεται φακός για να δεις τον ήλιο;''.
  • Ένα παιδάκι πετούσε τον χαρταετό του. Ο ουρανός ήταν γαλανός, μόνο κάπου - κάπου υπήρχαν μερικά σύννεφα. Ο χαρταετός ανέβαινε συνεχώς ψηλότερα έως ότου ''κρύφτηκε'' πίσω από κάποιο σύννεφο. Την στιγμή εκείνη κάποιος διαβάτης σταμάτησε κοντά στο παιδί και το ρώτησε: ''Τί κάνεις μικρέ μου;''. ''Πετώ τον χαρταετό μου'', απαντά το παιδί. ''Και όμως δεν τον βλέπεις... Πώς λοιπόν είσαι βέβαιος, ότι πετά;''. ''Ναι, δεν τον βλέπω, αλλά τον αντιλαμβάνομαι ότι πετά από το τράβηγμα του σχοινιού του στο χέρι μου''. Κατά παρόμοιο τρόπο και τον Θεό δεν Τον βλέπουμε, Τον αισθανόμαστε όμως από τα ''σχοινιά της Αγάπη Του'', με τα οποία Είναι ενωμένος μαζί μας. Άλλωστε δεν είναι παράλογο αγαπητέ μου, να θέλουμε να δούμε τον Θεό, με τα σωματικά μας μάτια; Τα μάτια του σώματός μας, μας χρησιμεύουν για να βλέπουμε μονάχα τα υλικά πράγματα. Τον Θεό όμως Τον βλέπουμε μονάχα με τα μάτια της ψυχής, τα μάτια της πίστεως!
  • Ο διάσημος Ρώσος σκηνοθέτης Αντρέϊ Ταρκόφσκι εδιηγείτο, πως όταν ήταν μικρός, ρώτησε τον πατέρα του, αν υπάρχει Θεός. Και εκείνος μου απάντησε, όπως παραδέχτηκε ο Αντρέϊ, με έναν τρόπο συγκλονιστικό: ''Και υπάρχει και δεν υπάρχει. Για όσους πιστεύουν, υπάρχει Θεός και είναι χειροπιαστός! Για όσους όμως δεν πιστεύουν, δεν υπάρχει, αλλά Τους είναι περιζήτητος...''.
  • Κάποιος είχε γράψει κάποτε στον Αμερικανό Πρόεδρο Αβραάμ Λίνκολν μια επιστολή, στην οποία του έλεγε: Προσεύχομαι, ο Θεός να είναι με το μέρος μας. Ο Λίνκολν του απάντησε: Εκείνο που επιθυμώ και προσπαθώ είναι, να είμαι εγώ με το μέρος του Θεού...