Περί θαυμάτων

  • ΤααδύναταπαράανθρώποιςδυνατάπαράτωΘεώέστιν. [Τα αδύνατα για τους ανθρώπους, είναι κατορθωτά και δυνατά στον Θεό.] (ΚατάΛουκάν 18,27)
  • Αμήναμήνλέγωυμίν, οπιστεύωνειςεμέ, ταέργααεγώποιώκακείνοςποιήσει, καιμείζονατούτωνποιήσει. [Σας διαβεβαιώνω, ότι εκείνος που πιστεύει σε Εμένα θα κάνει, χάρη σε αυτήν την πίστη του, τα μεγάλα και θαυμαστά έργα, τα οποία Εγώ κάνω και ακόμη μεγαλύτερα από αυτά.] (ΚατάΙωάννην 14,12)
  • Πολλές φορές ο Θεός δεν πραγματοποιεί το θαύμα, αλλά αφήνει προηγουμένως εκείνους στους οποίους πρόκειται να γίνει το θαύμα, να συναισθανθούν τις συμφορές, ώστε μετά την απαλλαγή από τα κακά, να μην δείξουν καμμία αχαριστία. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Εκείνος που σκέπτεται πνευματικά και φιλοσοφημένα δεν έχει καθόλου ανάγκη από τα θαύματα. Γιατί ''Μακάριοι γάρ οι μη ειδότες και πιστεύσαντες''. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Αυτός που παρουσιάζει άριστο βίο, αποσπά την Χάρη να κάνει θαύματα. Και αυτός που κάνει θαύματα, παίρνει αυτό το χάρισμα, για να διορθώνει την ζωή των άλλων. Και ο Χριστός, γι' αυτό πραγματοποίησε τόσα θαύματα, για να φανεί η αξιοπιστία Του και να προσελκύσει τους ανθρώπους κοντά Του, δηλ. να εισαγάγει την αγιότητα στη ζωή. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Χωρίς αρετή δεν ωφελείται σε τίποτε αυτός που κάνει θαύματα, έστω και αν έχει πίστη και κάνει επίδειξη θαυμάτων. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Το μεγαλύτερο θαύμα από όλα τα θαύματα είναι, το να απαλλαγεί ο άνθρωπος από την αμαρτία. Αν εγκαταλείψεις τα άσχημα θέατρα και έρχεσαι πλέον στην Εκκλησία, είναι σαν να γιατρεύτηκε το κουτσό σου πόδι. Αν πάρεις τα μάτια σου από πορνικά θεάματα και από κάλλος ξένου προσώπου, είναι σαν να γιατρεύτηκαν τα τυφλά σου μάτια. Αν δεν ακούς πλέον σατανικά τραγούδια, αλλά ακούς πνευματικά άσματα, είναι σαν να γιατρεύτηκε η κουφαμάρα σου. Αυτά είναι τα μέγιστα θαύματα. Αυτά είναι τα καταπληκτικά σημεία. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Γιατί ο Χριστός στα ''μεγάλα'' θαύματα π.χ. ανάσταση της κόρης του Ιαείρου, δεν προσευχόταν, ενώ στα ''μικρά'' θαύματα προσευχότανε π.χ. χορτασμός των πεντακισχιλίων; Για να διδάξει αφενός σε εμάς την προσευχή (ειδικά όταν τρώμε) και αφετέρου για να μας δείξει, ότι είναι ο ίδιος ο Θεός και ότι δεν προσεύχεται από ανάγκη. Γιατί αν είχε ανάγκη, θα προσευχόταν και για τα μεγαλύτερα θαύματα. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Ο πιστός δεν έχει ανάγκη να δει ''σημείο'' (θαύμα), αλλά χρειάζεται μόνο διδασκαλία και κατήχηση. Όποιος όμως ζητάει αποδείξεις ή της δυνάμεως ή της Προνοίας ή της φροντίδας του Θεού, αυτός δεν πιστεύει καθόλου, ότι ο Θεός είναι και δυνατός και φιλάνθρωπος. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Τα θαύματα πολλές φορές ωφέλησαν άλλον, όχι αυτόν που τα τέλεσε. Αυτός βλάφτηκε, είτε διότι οδηγήθηκε σε υπερηφάνεια και κενοδοξία, είτε για άλλον λόγο. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Είναι δυνατόν και ένας που έκανε θαύματα, να είσαι σαρκικός άνθρωπος. Ο Θεός δεν ενήργησε δια του Βαλαάμ, δια του Φαραώ, δια του Ναβουχοδονόσορα; Ο Καϊάφας δεν προφήτευσε, χωρίς να κατανοεί όσα έλεγε;... Τα σημεία (θαύματα), δεν γίνονται γι' αυτούς που τα κάνουν, αλλά προς χάριν άλλων. Και γίνονται σημεία και από ανάξιους... (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Για τα μεν θαύματα, γινόμαστε εμείς οφειλέτες στον Θεό. Για την αρετή όμως και τις καλές πράξεις, εμείς κάνουμε οφειλέτη τον Θεό! Γιατί πράξη καλή είναι κατόρθωμα του δικού μας αγώνα. Θαύμα είναι χάρισμα της δωρεάς του Θεού. Πράξη καλή είναι κατόρθωμα ανθρωπίνων ιδρώτων. Θαύμα είναι φανέρωση της Θεϊκής αγάπης. Η καλή πράξη ξεκινάει από την δική μας ελεύθερη προαίρεση. Το θαύμα ξεκινάει από την Χάρη του Θεού. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Κατά τούτο θα είμαστε όμοιοι με τον Θεό, αν όλοι αγαπάμε τους εχθρούς μας και όχι αν κάνουμε θαύματα. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Αν κάποιος Προφήτης παρουσιαστεί και κάνει κάποιο θαύμα ή αναστήσει έναν νεκρό ή γιατρέψει έναν λεπρό ή κάποιον ανάπηρο και ύστερα από το θαύμα σε καλέσει σε ασέβεια, τότε να μην τον πιστέψεις, επειδή έκανε θαύμα. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Θα κάνει και ο σατανικός άνθρωπος επίδειξη δυνάμεως (ψευτοθαύματα), όπως τα τερτίπα του μάγου, αλλά όλα θα τα ενεργεί προς εξαπάτηση. Γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος έκανε αντιδιαστολή. Δεν είπε απλώς ''δυνάμεις'', αλλά πρώτα είπε ''Πνεύματος'' και κατόπιν ''δυνάμεις'' (Α' Κορ. 12,18), τονίζοντας έτσι, ότι τα γινόμενα ήταν πνευματικά. (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Θέλεις να μάθεις και από αλλού πως δοξάζεται ο Θεός από τον βίο των δούλων Του και πως δοξάζεται από τα θαύματα; Κάποτε ο Ναβουχοδονόσωρ, έριξε τους 3 παίδες στο καμίνι. Όταν όμως είδε, ότι η φωτιά δεν τους κατέκαψε: ''Είναι ευλογητός ο Θεός, που έστειλε τον άγγελό Του και έσωσε τα παιδιά Του από το καμίνι'' (Δανιήλ 3,28). (Ιερός Χρυσόστομος)
  • Όταν βλέπω μεγάλους να μου ζητούν να δουν κανένα θαύμα, για να πιστέψουν, ξέρεις πώς γίνομαι; Να ήταν μικροί, θα είχαν κάποια δικαιολογία λόγω της ηλικίας· αλλά αυτοί να μην έχουν κάνει τίποτε για τον Χριστό και να λένε: «να δούμε κάτι, για να πιστέψουμε», αυτό είναι πολύ φθηνό πράγμα. Μήπως και θαύμα να δουν, θα βοηθηθούν; Θα πουν ότι είναι μαγεία κ.λπ. (ΆγιοςΠαϊσιοςοΑγιορείτης)
  • Το θαύμα γίνεται, όταν συμμετέχει κανείς στον πόνο του άλλου. Όλη η βάση είναι τον άλλον να τον νιώσεις αδελφό και να τον πονέσεις. Αυτός ο πόνος συγκινεί τον Θεό και κάνει το θαύμα. Γιατί δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να συγκινεί τον Θεό τόσο, όσο η αρχοντιά, δηλαδή η θυσία. (ΆγιοςΠαϊσιοςοΑγιορείτης)
  • Στην εποχή μας δυστυχώς, η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Η λογική κάνει πολύ κακό, όταν κανείς πάει να εξετάσει με αυτήν τα Θεία, τα μυστήρια, τα θαύματα... Οι Καθολικοί με την λογική τους έφθασαν να εξετάσουν την Θεία Κοινωνία στο Χημείο, για να δουν αν πράγματα είναι το Σώμα και το Αίμα Χριστού. Οι Άγιοι όμως με την πίστη που είχαν, συχνά έβλεπαν Σάρκα και Αίμα στην Αγία Λαβίδα. Σε λίγο θα φθάσουν να περνούν και τους Αγίους από τις ακτίνες, για να διαπιστώσουν την αγιότητά τους! Πέταξαν το Άγιο Πνεύμα, έβαλαν την λογική τους και τώρα ασχολούνται με την λευκή μαγεία. Σε έναν Καθολικό που είχε καλή διάθεση - έκλεγε ο καημένος - είπα: Μια από τις σπουδαιότερες διαφορές που έχουμε είναι και αυτή, εσείς βάζετε τον εγκέφαλο, εμείς την πίστη. Εσείς αναπτύξατε τον ορθολογισμό και γενικά τον ανθρώπινο παράγοντα. Με την λογική σας περιορίζετε την Θεϊκή δύναμη, γιατί την Θεία Χάρη την πετάτε στην άκρη. Εσείς στον αγιασμό ρίχνετε συντηρητικό, για να μην χαλάσει. Εμείς στα χαλασμένα ρίχνουμε αγιασμό και γίνονται καλά. Πιστεύουμε στην Χάρη που αγιάζει και ο αγιασμός κρατάει και διακόσια και 500 χρόνια, δεν χαλάει ποτέ... (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Με ρώτησαν μια φορά: «Γιατί η Παναγία δεν έκανε θαύμα στην Τήνο και οι Ιταλοί τίναξαν το καράβι «Έλλη» (το 1940) την ημέρα της μνήμης της;» Ενώ η Παναγία, έτσι έκανε μεγαλύτερο θαύμα. Το ανατίναγμα της «Έλλης» προκάλεσε την αγανάκτηση των Ελλήνων. Κατάλαβαν οι Έλληνες, ότι οι Ιταλοί δεν σέβονται τίποτε και αγανάκτησαν, οπότε μετά τους έδιωξαν φωνάζοντας «αέρα». Αλλιώς θα έλεγαν: «Ναι αυτοί θρησκεύουν, είναι φίλοι μας». Δεν θα καταλάβαιναν την ασέβεια των Ιταλών. Και έρχονται τώρα αυτοί με την λογική τους και λένε: «Γιατί να μην κάνει θαύμα η Παναγία;» Τί να πεις...; (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Η Ορθοδοξία έχει το θαύμα και την Θεία Χάρη. Ο Ινδουισμός έχει την μαγεία και την φιλοσοφία. Αντικαθιστά το θαύμα με την μαγεία και την Θεία Χάρη με την φιλοσοφία. Ο διάβολος δίνει στους γκουρού, στους μάγους κ.λπ. δυνάμεις, επειδή του δίνουν δικαιώματα. Έτσι μπορούν να κάνουν κάτι δήθεν θαύματα και ο άλλος που τους βλέπει, τους θαυμάζει... Μπερδεύουν την μαγεία με το θαύμα. Δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τον χρυσό από τον μπρούντζο. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης)
  • Θαύματα γίνονται καθημερινά αλλά δεν τα βλέπουμε, δεν τα δίνουμε σημασία. Το ότι ο Θεός παρά τις κηλίδες και αμαρτίες μας, δεν οργίζεται και δεν διακόπτει τις σχέσεις του μαζί μας, αυτό δεν είναι θαύμα μέγα; (Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης)
  • Τα θαύματα δεν είναι αντίθετα στη φύση, αλλά αντίθετα σ' αυτά που ξέρουμε για τη φύση. (ΙερόςΑυγουστίνος)
  • Είναι μεγαλύτερο θαύμα το να μεταστρέψεις τον αμαρτωλό (αμετανόητο) με το κήρυγμα του Θείου Λόγου και την συνδρομή της προσευχής, παρά να αναστήσεις τον σωματικό νεκρό. Γιατί σ' αυτόν ανασταίνεται η σάρκα, που θα πεθάνει πάλι, σε εκείνον όμως ανασταίνεται η ψυχή που θα ζήσει αιώνια. (Άγιος Γρηγόριος ο Διάλογος)
  • Το θαύμα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά αποκάλυψη του Θεού στον κόσμο. (Άγιος Νεκτάριος)
  • Όσοι αφήνουν το λόγο του Θεού και για να πιστέψουν ζητούν θαύματα, είναι να τους λυπάται κανείς! Η αξίωση τους αυτή προδίνει, πόσο μέσα τους κυριαρχεί το σαρκικό φρόνημα, η παχυλή άγνοια, η ζωή-θυσία στην φθορά και την αμαρτία, η έλλειψη κάθε προσπάθειας να μάθουν τον νόμο του Θεού σωστά και να αποκτήσουν τις θεάρεστες αρετές, η αδυναμία της ψυχής τους να ευθυγραμμιστεί με το Άγιο Πνεύμα και να αισθανθεί έτσι την Πρόνοιά Του και την ενέργειά Του στον λόγο Του. Τα θαύματα προορίζονται κατά κύριο λόγο να πείσουν ανθρώπους, αφοσιωμένους στις μέριμνες του κόσμου και να τους οδηγήσουν στην πίστη. Οι πεφορτισμένοι με τις βιοτικές μέριμνες, οι προσηλωμένοι στην γη και στις δουλειές τους, δεν έχουν την δύναμη να εκτιμήσουν την αξία του λόγου. Γι' αυτό ο εύσπλαγχνος Λόγος του Θεού τους προσελκύει κοντά Του, στην σωτηρία που δίνει ο λόγος Του, μέσω ορατών θαυμάτων, που αποτελούν μια υλική, προσιτή στην αίσθησή μας, απόδειξη και οδηγούν την αδύνατη ψυχή στον παντοδύναμο Σωτήρα Θεόν Λόγο. (Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ)
  • Θαύμα είναι, που η αγελάδα τρώει πράσινο χορτάρι και όμως το γάλα της βγαίνει άσπρο και τα ούρα της κίτρινα! (Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός)
  • Η καλή πράξη είναι θαύμα, που κάνει ευτυχισμένες δύο καρδιές. Η κακή πράξη είναι η απουσία του θαύματος, που μαραίνει δύο καρδιές. Κοίτα, κανείς δεν μιλά για θαύμα, όταν μαραίνεται το χόρτο, ενώ όλοι μιλούν για θαύμα, όταν μεγαλώνει το χόρτο. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
  • Εγώ ο ίδιος θεωρώ ως εκπληκτικό και ως ακατάληπτο, αυτό που ο Θεός έκανε με εμένα. (Άγιος Λουκάς ο Ιατρός)
  • Εάν επιθυμείς να βλέπεις ένα θαύμα κάθε μέρα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι, να σκέφτεσαι την Θεία Ενανθρώπηση και το Πάθος του Κυρίου. (Άγιος Τύχων του Ζαντόνσκ)
  • Το θαύμα δεν έχει σχέση με το αν κάποιος είναι Ορθόδοξος ή όχι, αλλά με το αν αυτός που προσεύχεται, έχει την πίστη και την ταπείνωση, γι΄αυτό που ζητάει. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Κάθε μέρα που ξυπνούμε, είναι ένα σύνολο πολλών θαυμάτων. Και όχι μόνο ότι ξυπνούμε και είμαστε εν ζωή, αλλά και ότι έχουμε σώας τας φρένας, χωρίς να έχουμε πάθει κάποια μαλάκυνση εγκεφάλου ή κάποια αμνησία και πολλά άλλα που έχουν συμβεί σε αρκετούς ανθρώπους. Ήταν μια μαθήτρια αριστούχα, του 20. Και 2 μέρες πριν τις πανελλαδικές, ξύπνησε με ημιπληγία. Το ένα μέρος του εγκεφάλου της έμεινε παράλυτο, με αποτέλεσμα το δεξί χέρι και πόδι να μείνει παράλυτο! Μόλις την είδε η μάνα της, λιποθύμησε. Η κοπέλα μέχρι σήμερα έτσι είναι. Συμβαίνουν λοιπόν πολλά θαύματα στον εαυτόν μας, αλλά εμείς δεν τα καταλαβαίνουμε και λέμε μετά: Να δω ένα θαύμα και να πιστέψω στο Θεό! (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Είμαστε ανάξιοι να ζητάμε θαύμα από το Θεό, όντας αμαρτωλοί. Το θαύμα είναι ένα πολύ μεγάλο δώρο από το Θεό. Το να ζητάς θαύμα από το Θεό, είναι σαν να είσαι στρατιώτης και να ζητάς τα παράσημα του στρατηγού. Εμείς θα έχουμε εμπιστοσύνη στο Θεό και αν Αυτός θέλει να κάνει το θαύμα, ας το κάνει. Αυτό είναι το σωστό! (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Το μεγαλύτερο θαύμα στον κόσμο, είναι το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα, που βγαίνει κάθε χρόνο στον Πανάγιο Τάφο το Μεγάλο Σάββατο (μεταξύ 12 το μεσημέρι και 2 το απόγευμα). Κατεβαίνει από τον ουρανό και το βλέπουν όλοι, Ορθόδοξοι και μη. Είναι Άκτιστο Φως, το οποίο για μερικά λεπτά (4-10 λεπτά) δεν καίει. Κανείς στον κόσμο δεν μπορεί να κατασκεύασει φωτιά, που να μην καίει. Και δεν καίει (δεν φθείρει την ύλη) γιατί είναι κάτι πνευματικό, που όμως ανακαινεί, ζωογονεί και αγιάζει. Με τα κεριά και τις λαμπάδες, πολλοί περνούν το Φως αυτό, σε διάφορα άρρωστα σημεία του σώματος τους και γίνονται καλά! Μετά από ορισμένα λεπτά, το Φως αυτό μεταποιείται, από Άκτιστο σε κτιστό και αρχίζει και καίει. Αν δεν γινόταν αυτή η μεταποίηση, τα κεριά και οι λαμπάδες δεν θα έσβηναν ποτέ και πολλοί πονηροί άνθρωποι θα έφτιαχναν παιχνιδάκια με το Άγιο Φως και θα είχαμε βλασφημίες και διαστροφές. Κάποια χρονιά όμως, δεν θα βγει το Άγιο Φως. Θα είναι η εποχή του αντιχρίστου. Το Άγιο Φως κάθε χρόνο δεν βγαίνει λόγω της αξίας και των αγώνων των Ορθοδόξων, αλλά για να πιστοποιηθεί, ότι η Ορθοδοξία είναι η μόνη Αλήθεια και το Φως και όλα τα άλλα θρησκεύματα είναι νοητά σκοτάδια και πλάνες του νοός. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Μας έλεγε ένας Ρώσος επιστήμονας, ότι κάνανε χημική ανάλυση του αγιασμού και διαπιστώσανε ότι τα υδάτινα μόρια είχανε σταυρούς! Με το μικροσκόπιο φάνηκε αυτό. Και όχι μόνο αυτό... Διαπιστώσανε επίσης ότι ο αγιασμός δεν περιείχε μικροοργανισμούς! Το νερό σαν νερό, αν το αναλύσουμε, περιέχει εκατομμύρια μικροοργανισμούς, πράγμα που δεν συμβαίνει στον αγιασμό. Και οι μικροοργανισμοί του νερού που έγινε αγιασμός, δεν πεθαίνουν, αλλά τα οικονομεί έτσι ο Κύριος ώστε να μετατεθούν σε άλλο υγρό στοιχείο. Ο αγιασμός λοιπόν δεν χαλάει και δεν μυρίζει, διότι: α) δεν περιέχει μικροοργανισμούς και β) τα υδάτινα μόριά του, περιέχουν Χάρη Αγίου Πνεύματος. Αυτά μπορούμε να το διαπιστώσουμε και εμπειρικά, δίνοντας αγιασμό σε έναν διψασμένο δαιμονισμένο, κρύβοντας ότι είναι αγιασμός. Θα δείτε, ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να το πιει, αλλά θα φουντώσει και θα εξοργιστεί κιόλας. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Είχαν κάνει οι επιστήμονες στο Παρίσι, χημική ανάλυση το μύρο που βγάζει ο Άγιος Δημήτριος και η εικόνα της Παναγίας της Μαλεβής. Και οι επιστήμονες αποφάνθηκαν, ότι και στις 2 περιπτώσεις, το μύρο αποτελείται από 33 συστατικά, που δεν υπάρχουν πουθενά στον πλανήτη γη!!! Το μύρο είναι ουράνια ''ουσία'' και είναι δώρο του Αγίου Πνεύματος. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
  • Για να γίνει το θαύμα αρκεί να αγαπάμε. Ούτε η προσευχή, ούτε το καμποσχοίνι έχουν τέτοια δύναμη. (Γερόντισσα Γαβριηλία Παπαγιάννη)
  • Παιδιά μου, ένα μόνο θαύμα είδα, ότι είμαι αμαρτωλός και ότι ο Χριστός Σταυρώθηκε για μένα, για να με σώσει. Δεν χρειάζομαι άλλο θαύμα... Το μεγαλύτερο θαύμα είναι να βλέπουμε τις αμαρτίες μας και να μετανοούμε. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
  • Το θαύμα οδηγεί σε πίστη τους καλοπροαίρετους, όχι όμως και τους κακοπροαίρετους ανθρώπους. Οι κακοπροαίρετοι άνθρωποι και ανάσταση εκ νεκρών να δουν, δεν θα πιστέψουν... (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
  • Πολλοί είναι οι λόγοι που επιτρέπει ο Θεός να γίνει ένα θαύμα, οι βασικοί όμως λόγοι είναι 2: α) για να επιστρέψει ο άνθρωπος στον Θεό με τη ζωή του και έτσι να εξασφαλίσει την σωτηρία του και β) για να δοξαστεί ο Θεός, όχι με την έννοια ότι ο Θεός έχει την ανάγκη να δοξαστεί από εμάς, αλλά με την έννοια, ότι θέλει να Τον δοξάζουμε, γιατί θέλει ο Κύριος να μπούμε στην μακαριότητά Του. Και πάλι δηλαδή αφορμή μας δίνει ο Κύριος, για να μας ευεργετήσει. (π. Αθανάσιος Μυτηλιναίος)
  • Και ο διάβολος κάνει ''θαύματα'', αλλά κατ' επίφαση θαύματα. Κάνει φαινομενικά θαύματα, τα οποία βέβαια επιτρέπει ο Θεός. Τα θαύματα του Θεού, αποσκοπούν στην δόξα του Θεού και στην οικοδομή της Εκκλησίας. Έξω απ' αυτούς τους σκοπούς, το θαύμα του Θεού ποτέ δεν προσφέρεται. Αντίθετα τα ''θαύματα'' του διαβόλου γίνονται χάρη περιεργείας και χάρη του παιχνιδιού (της διασκέδασης). Είναι θαύματα γελοία, με τα οποία ο διάβολος ξεγελάει τους ανθρώπους και τους κοροϊδεύει. (π. Αθανάσιος Μυτηλιναίος)
  • Να ξέρετε κάτι. Αν η ψυχή σας δεν είναι αγνή, ο πόνος σας αληθινός και η καρδιά σας γεμάτη αγάπη, το θαύμα που περιμένετε δεν θα έρθει ποτέ στη ζωή σας. (π. Ιωάννης)
  • Οι πραγματικοί Χριστιανοί δεν ζητάνε να δούνε θαύματα. Οι πραγματικοί Χριστιανοί, πιστεύουν στα θαύματα. Ο Χριστός δεν έκανε έκανε θαύματα στους ανθρώπους που δεν πίστευαν. (Παναγόπουλος)
  • Το μεγαλύτερο θαύμα όλων των εποχών, είναι το πως ο Θεός μας ανέχεται να Τον κοροϊδεύουμε. Τρώμε, πίνουμε, καλοπερνάμε, έχουμε τον αέρα, έχουμε τον ήλιο, έχουμε τα πάντα. Και Του λέμε Του Θεού: Θεέ, όλα τα παίρνω τα δικά σου, αλλά δεν Σε δέχομαι, δεν Σε θέλω. Τέτοια μακροθυμία!!!!! (Παναγόπουλος)
  • Δεν πρέπει άνευ σοβαρού λόγου, να ζητάς την θαυματουργική επέμβαση του Θεού, γιατί πειράζεις το Θεό σου. Για παράδειγμα, σου πονάει το κεφάλι σου: μην πάρεις λάδι να το σταυρώσεις και να παρακαλέσεις το Θεό, δεν θα γίνει καλά το κεφάλι σου. Θα πάρεις μια ασπιρίνη, για να γίνεις καλά. Ο Θεός την έδωσε την ασπιρίνη. Εάν όμως χρησιμοποίησες όλα τα μέσα που σου προσφέρει η επιστήμη - που και αυτή δικιά του είναι - και δεν σου πέρασε ο πόνος, τότε μόνο πήγαινε στο Θεό και στους Αγίους να σε βοηθήσουν. (Παναγόπουλος)
  • Ο Χριστός έκανε τα θαύματά Του, όχι στους ανάξιος, αλλά σε όσους επρόκειτο να αλλάξουν ζωή και να ωφεληθούν. (Ζιγαβηνός Ευθύμιος)
  • Όλοι οι άπιστοι λένε, πως αν βλέπανε ένα θαύμα, θα πιστεύανε. Μα η πίστη δεν έρχεται με τη βία, αλλά με τη συγκατάθεση της ψυχής. Γι' αυτό, σε όσους ζητάνε θαύμα για να πιστέψουνε, δεν δίνεται, κατά τον λόγο που είπε ο Χριστός στους Φαρισαίους: ''Γενεά πονηρά και μοιχαλίς σημείον επιζητεί και σημείον ου δοθήσεται αυτή''. Αλλά και θαύμα να δει ένας άπιστος, η υπερηφάνεια δεν τον αφήνει να πιστέψει, για να μην φανεί ευκολόπιστος και καταφρονεθεί. (Φώτης Κόντογλου)
  • Είδε κάποιος αυτό ή δάκρυσε μία εικόνα και τρέχει ο κόσμος. Πώς κάνουν έτσι; Τί ζητούν αποδείξεις και τί χρειάζεται να δεις αυτά; Εγώ τα πιστεύω αυτά και δεν αισθάνομαι την ανάγκη να πάω... (Κατερίνα Ζέρβα)
  • Εάν τα θαύματα είχαν την δύναμη της επιστροφής, έπρεπε όσοι είδαν τα θαύματα του Χριστού, να πιστέψουν σ' Αυτόν· Οι Φαρισαίοι, βλέποντας τον άλαλο και τον δαιμονισμένο να θεραπεύονται από τον Χριστό, έλεγαν: «Εν τω άρχοντι των δαιμονίων εκβάλλει τα δαιμόνια» (Ματθ. 9,34). (Νικηφόρος Θεοτόκης)
  • Εάν τα θαύματα είχαν την δύναμη να πείθουν και να επιστρέφουν, έπρεπε πάντες, όσοι είδαν θαύματα, να επιστρέψουν. Και όμως, ο Φαραώ είδε θαύματα και πολλά και μεγάλα, αλλά αντί να πιστέψει εσκληρύνθει. Θα έπρεπε, όλοι όσοι έβλεπαν τα θαύματα που έκανε ο Χριστός, να πιστέψουν, κάτι που δεν έγινε. (Νικηφόρος Θεοτόκης)
  • Υπάρχουν πολλά θαύματα στον κόσμο, αλλά κανένα τόσο θαυμάσιο όσο ο άνθρωπος. (Σοφοκλής)
  • Τα θαύματα πηγάζουν από την πίστη και όχι η πίστη από τα θαύματα.
  • Αν τα θαύματα μόνα έφταναν για να κάνουν τους απίστους να πιστέψουν, θα έπρεπε όλοι οι κάτοικοι της Παλαιστίνης της εποχής του Χριστού να είχαν πιστέψει.
  • Ο Θεός μπορεί να κατορθώσει μεγάλα θαύματα χρησιμοποιώντας ''μικρούς'' ανθρώπους, αν οι μικροί του δοθούν ολοκληρωτικά.
  • Αν δεν πιστεύεις σε θαύματα, τότε ίσως έχεις ξεχάσεις, ότι και εσύ είσαι ένα από αυτά.
  • Η εποχή μας γέμισε ομιλίες, λόγια, βιβλία, εξυπνάδες... Λείπουν όμως τα βιώματα, η πράξη, η σιωπή που φέρνει το θαύμα και κινεί το Θεό σε επέμβαση.
  • Γεννηθήκαμε από θαύμα, ζούμε μέσα στο θαύμα, η ύπαρξή μας είναι ένα θαύμα και το μόνο που δεν πιστεύουμε είναι το θαύμα.
  • Τα πιο ωραία πράγματα έρχονται εκεί που δεν τα περιμένεις και γίνονται τα θαύματα, όταν πάψεις να επιμένεις...
  • Κάποιος άπιστος που δεν πίστευε στα θαύματα, πήγε κάποτε σε έναν σεβάσμιο γέροντα, που φημιζόταν για τα θαύματα που επιτελούσε σε άρρωστους κυρίως ανθρώπους και του είπε: ''Με συγχωρείτε γέροντα, αλλά εγώ δεν πιστεύω γενικά στα θαύματα''. Ο γέροντας τον περιεργάστηκε και ύστερα του είπε: ''Δεν πιστεύεις παιδί μου στα θαύματα, ε; Εντάξει τότε γονάτισε''. Ο άπιστος γονάτισε. Τότε ο γέροντας του λέει: ''Αν είσαι παλικάρι, σου δίνω την ευχή μου να σηκωθείς''. Οάπιστος, όπωςεκμυστηρεύτηκεαργότεραστουςσυγγενείςτου, ήθελενασηκωθείκαιδενμπορούσε! Σανείχεαπολιθωθεί, όλοτουτοσώμα! Τότετονσήκωσεογέροντας, γιατίμόνοςτουαδυνατούσενασηκωθεί. Τογεγονόςαυτό, τονέκανεναπιστεύεισταθαύματα.
  • Το θαύμα που θα εξιστορηθεί, δυστυχώς, δεν έγινε κατ΄ευδοκία Θεού, αλλά κατ' απαίτηση κάποιας μητέρας, που θεώρησε η δυστυχής, τη δική της γνώμη και επιθυμία πιο σωστή από τη Θεία απόφαση που είχε ληφθεί για το καλό του παιδιού της...Γι' αυτό και μπαίνοντας στην Εκκλησία της Παναγίας μαζί με άλλους συμπροσκυνητάς, διότι είχε έρθει με πούλμαν από ένα μεγάλο χωριό του νομού Αχαΐας, φώναζε: ''Απαιτώ, Παναγία μου, το παιδί μου να γίνει καλά!''. Όταν της υπεδείχθει ότι δεν πρέπει να λέει στην Παναγία «απαιτώ», εκείνη είπε: ''Το απαιτώ, γιατί το παιδί μου είναι 28 χρονών και έχει μικρό παιδάκι και οι γιατροί είπαν, ότι σε 15 μέρες θα πεθάνει, γιατί έχει ολικό καρκίνο''. Όσοι την άκουσαν να προσεύχεται κατ' αυτό τον τρόπο, προσπάθησαν να την συμβουλεύσουν. Της είπαν, πως στην προσευχή πρέπει να παρακαλούμε και όχι να απαιτούμε, γιατί ο Θεός, ο πραγματικός πατέρας των ανθρώπων, αγαπά το πλάσμα Του απείρως περισσότερο ακόμη και από μία μάνα. Επί πλέον της είπαν να αφήσει το παιδί της στα χέρια της Παναγίας να το σώσει, γιατί Εκείνη δίνει τη βοήθειά της κατά το συμφέρον του κάθε ανθρώπου. Αυτή όμως, δυστυχώς, πιο εξαγριωμένη φώναζε: ''Απαιτώ, απαιτώ, απαιτώ Παναγία μου, το παιδί μου να γίνει καλά!!''. Δεν ήθελε η μάνα να καταλάβει, πως κανείς δεν πρέπει να απαιτεί, γιατί η Παναγία, σαν στοργική Μάνα, ξέρει καλύτερα απ' όλους μας, ποιό είναι το συμφέρον της ψυχής κάθε ανθρώπου. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός μας έδωσε το υπόδειγμα της σωστής προσευχής: «Πάτερ μου, ει δυνατόν εστί, παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο, πλην ουχ ως εγώ θέλω, αλλ' ως συ» (Ματθ. 26,39). Την τελευταία απόφαση την αφήνουμε στην αλάνθαστη και σωτήρια κρίση του Θεού. Μετά από ένα περίπου χρόνο, κάποιος από τους προσκυνητάς που είχαν έρθει με την εν λόγω μητέρα, ξαναήλθε να προσκυνήσει την Χάρη Της και έλεγε μεγαλοφώνως μπροστά στην εικόνα της Παναγίας· ''Παναγία μου, το θέλημά Σου να γίνεται, μα το κακό που είδα στο χωριό μου!... ''Όταν ρωτήθηκε τι έγινε στο χωριό τους, απάντησε και διευκρίνισε πότε είχε έρθει και για ποιο περιστατικό μιλούσε. Αναφερόταν στην περίπτωση της κυρίας που φώναζε το «απαιτώ». Τότε η ηγουμένη τον ρώτησε: ''Τί έγινε ο γιός της κυρίας;''. ''Έγινε καλά, αλλά τώρα δεν υπάρχει ούτε αυτός ούτε οι γονείς του!''. Στην απορία «γιατί;» ο προσκυνητής απήντησε με θλίψη: ''Όταν ο γιός της έγινε καλά, πήγε σ' ένα νυχτερινό κέντρο και έκανε σχέση με την εκεί τραγουδίστρια. Έφυγε από το σπίτι του και έμενε στην τραγουδίστρια. Οι γονείς του, που στενοχωριούνταν για την συμπεριφορά του, τον συμβούλευαν: Δεν κάνει, παιδί μου, του έλεγαν: έχεις νέα γυναίκα και μικρό παιδί, γύρισε σπίτι σου. Επειδή όμως ο γιός ενοχλείτο από τις συμβουλές των γονέων του, μια μέρα που θύμωσε πολύ εναντίον τους, πήρε το κυνηγετικό του όπλο (γιατί ήταν και κυνηγός) σκότωσε τη μάνα του και τον πατέρα του και στη συνεχεία αυτοκτόνησε!!!''. ΕίμαστεανάξιοιναζητάμεθαύμααπότοΘεό, όνταςαμαρτωλοί. ΤοθαύμαείναιέναπολύμεγάλοδώροαπότοΘεό. ΤοναζητάςθαύμααπότοΘεό, είναισανναείσαιστρατιώτηςκαιναζητάςταπαράσηματουστρατηγού. ΕμείςθαέχουμεεμπιστοσύνηστοΘεόκαιανΑυτόςθέλεινακάνειτοθαύμα, αςτοκάνει. Αυτόείναιτοσωστό!
  • Προ ετών, υπήρχε στην μονή της Εικοσιφοίνισσας κάποιος μοναχός, ο οποίος ήταν ταμένος από τους γονείς του. Όταν ήταν μικρός, το ένα του πόδι ήταν στραβό και η μητέρα του, τον έταξε να γίνει μοναχός στη μονή της Εικοσιφοίνισσας και να γίνει καλά. Το παιδί με την βοήθεια της Παναγίας έγινε καλά. Η μητέρα όμως δεν έφερε όπως έταξε τον γιό της στην μονή. Το έφερε όμως σε ηλικία 13 ετών, παρόλο που το παιδί ήταν αρνητικό. Κάθισε στην μονή ένα χρόνο, αλλά επειδή είχε μάθει στην κοσμική ζωή, γύρισε στον κόσμο, με αποτέλεσμα να πάθει γενική παράλυση. Το έφερε πάλι η μάνα στο μοναστήρι, για να το λυπηθεί η Παναγία η Εικοσιφοίνισσα, να το θεραπεύσει και να μείνει εκεί το παιδί ως μοναχός. Ξανάγινε θαύμα και το παιδί έγινε πάλι καλά! Αργότερα όμως, το παιδί λόγω της συνήθειάς του στην κοσμική ζωή έφυγε πάλι από το μοναστήρι στον κόσμο, με αποτέλεσμα να τυφλωθεί εντελώς. Κατόπιν αυτής της εξέλιξης έκαναν όλοι τους όρκους και τάματα στην Εικοσιφοίνισσα, να του δώσει το φως και να μείνει για πάντα στο μοναστήρι. Συγκαταβαίνει πάλι η Μεγαλόχαρη και του χαρίζει το φως του! Αλίμονο όμως! Η καρδιά του μοναχού έκλεινε προς τα κοσμικά. Επέστρεψε στον κόσμο και παντρεύτηκε! Μάταια οι γονείς του, τον παρακαλούσαν να επιστρέψει στο μοναστήρι και στην μετάνοιά του. Τόσα θαύματα του έκανε η Παναγία... Δεν επέστρεψε όμως στο μοναστήρι και λίγο αργότερα, τον βρήκαν μέσα σε ένα ψυγείο πεθαμένο! Από τότε ο πατέρας του, τον έβλεπε στον ύπνο του, να του λέει:

- Αχ πατέρα, τι έκανα και δεν σε άκουσα...

  • Έμαθε εδώ και λίγο καιρό, ότι έχει καρκίνο. Οι γιατροί είπαν ότι είναι πολύ επιθετικός, μεταστατικός... «λίγες οι μέρες του». Πήγε στο μοναστήρι, που συνήθιζε να πηγαίνει κάποιες Κυριακές να Εκκλησιαστεί. Η γερόντισσα τον είδε να πλησιάζει, κρατώντας ένα μικρό κομποσχοίνι στο χέρι του. Το βήμα του αργό. Το βλέμμα του να περιεργάζεται την ομορφιά της μονής. ''Καλώς τον, έλα αδελφέ...''. ''Ευλογείτε γερόντισσα, πώς είστε;''. ''Καλά αδελφέ, έλα... μάθαμε την δοκιμασία σου. Έλα να προσκυνήσεις μέσα στον ναό, βγάλαμε και τα Ιερά Λείψανα που έχουμε για σένα. Ο Θεός είναι μεγάλος και οι Αγιοί μας, είναι πολύ θαυματουργοί. Θα δεις, το θαύμα θα γίνει. Θα γίνεις καλά...''. Ο άνδρας την κοίταξε περίεργα. Σιωπή. Τα λόγια της γερόντισσας και οι «υποσχέσεις» που του έδωσε για το θαύμα και την αποκατάσταση της υγείας του, τον έκαναν να κοντοσταθεί. Μέχρι που μίλησε... Μίλησε και η γερόντισσα δάκρυσε. Άνοιξε το μακάριο στόμα του και ο θησαυρός της καρδιάς του άνθισε σαν λουλούδι εύοσμο μέσα στο δείλι. ''Καλήμουγερόντισσα... δενήρθαεδώγιαναγίνωκαλά!...Ήρθαγιαναετοιμαστώ,γιατοταξίδιπουέρχεται, ήρθαγιαναπροσκυνήσωτουςΑγίουςκαινατουςπαρακαλέσω,ναμεπάρουνμαζίτους, ήρθαγιαναπαρακαλέσωεσάςναεύχεστεοΘεόςναμεσυγχωρέσει, ναμεελεήσει. Ήρθασήμερα, γιατίμπορείναμηνμπορέσωναξανάρθω...''.Έβαλε μετάνοια στην γερόντισσα. Της φίλησε το χέρι. Του φίλησε το χέρι. Κατευθύνθηκαν προς τον ναό. Βάδιζαν και οι δύο σιωπηλοί. Μετά από λίγο ανεχώρησε από το μοναστήρι με μια ηρεμία στο πρόσωπό του. Ανεχώρησεμετάαπόλίγεςημέρεςκαιαπότηνζωήαυτή...Ένας άνθρωπος, που όπως είπαν οι δικοί του, ποτέδενπαρακάλεσετονΘεόνατονγιατρέψει, μονάχανατονπάρεικοντάΤου...!!! Είδετονκαρκίνοωςευλογία, τηναπώλειαωςκέρδος, τονπόνοωςφάρμακο, τονθάνατοωςζωή...Δεν είναι μια ιστορία φαντασίας, αλλά μια φανταστική ιστορία ενός ανθρώπου, που ζήτησε μόνο ένα θαύμα από τον Θεό: Τηνσωτηρίατου!!!...