Περί γάμου "2"
- Γιατί ψάλλουμε κατά τη διάρκεια της Ακολουθίας του γάμου, το ''Ησαϊα χόρευε''; Καλούμε τον Προφήτη Ησαΐα να χορέψει, επειδή η προφητεία του επαληθεύθηκε. Ο Προφητικός λόγος, που εξέφρασε ο Ησαΐας μπροστά στο βασιλιά Άχαζ και το λαό έχει ως εξής: «Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ» (Ησ. 7,14). Εμμανουήλ σημαίνει, «ο Θεός μαζί μας». Η γέννηση του Χριστού από την Παρθένο και το Πνεύμα είναι η αγιότατη γέννηση, από τότε που ο κόσμος γνωρίζει περί γεννήσεως. Μέσω αυτής της γέννησης, αναγγέλθηκε το μυστήριο της αγάπης του Θεού προς τους ανθρώπους: ο Θεός ντύθηκε το ανθρώπινο σώμα, για να σώσει τους ανθρώπους. Και εφόσον ο γάμος είναι αφιερωμένος στη γέννηση και τον πολλαπλασιασμό του ανθρώπινου γένους, γι' αυτό ψάλλεται αυτός ο ύμνος, για να θυμίσει στους νεόνυμφους την καθαρότητα και την αγιότητα του γάμου και την πρόνοια του Θεού, κατά την οποία γεννιούνται τα παιδιά. Για να έχουν οι νεόνυμφοι φόβο Θεού και να κρατούν περισσότερο την πνευματική και ηθική σημασία της γαμήλιας σχέσης τους, παρά τη σωματική. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
- Η κοινή προσευχή των συζύγων είναι πολύ ευάρεστη στον Θεό και έχει μεγάλη δύναμη. (Άγιος Μακάριος της Όπτινα)
- Πάνω σε αυτή τη γη, κανένας ανθρώπινος δεσμός δεν είναι μεγαλύτερος και ιερότερος, από τον δεσμό των συζύγων. (Άγιος Μακάριος της Όπτινα)
- Η ευτυχία στον έγγαμο βίο δωρίζεται μόνο σε όποιον εκτελεί τις εντολές του Θεού και αντιμετωπίζει τον γάμο, ως μυστήριο της Ορθόδοξης Εκκλησίας. (Όσιος Νεκτάριος της Όπτινα)
- Όσοι προχωρούν σε γάμο ελκόμενοι από το πάθος, τις περισσότερες φορές, δυστυχούν στη ζωή τους. (Όσιος Ιωσήφ της Όπτινα)
- Ο πρώτος σκοπός του γάμου δεν είναι η τεκνοποιϊα, όπως νομίζουν οι περισσότεροι, αλλά η αλληλοβοήθεια του αντρογύνου στο να θεωθούν, να αγιάσουν και να σωθούν. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
- Το μυστήριο του γάμου, λέγεται Μέγα, διότι την ώρα του γάμου, ο Θεός δίνει τόνους Χάριτος. Αν το αντρόγυνο αξιοποιήσει αυτήν τη Χάρη, διατηρώντας ''καθαρό'' το στεφάνι, βρίσκεται εν μετανοία και καλλιεργεί τα χαρίσματα και τις αρετές, τότε και οι 2 θα σωθούν και θα αγιάσουν κιόλας! Στους μη Ορθόδοξους, δεν υπάρχει μυστήριο και μόνο ο Ορθόδοξος γάμος είναι έγκυρος. Μόνο στην μοναχική κουρά παίρνει κανείς περισσότερη Χάρη Αγίου Πνεύματος, από ότι στο μυστήριο του γάμου. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
- Ο πολιτικός γάμος είναι αμαρτία, με την έννοια, ότι εάν πεθάνουν έτσι το αντρόγυνο, χωρίς να κάνουν Εκκλησιαστικό γάμο, η Εκκλησία δεν εγκρίνει το γάμο αυτό, διότι είναι νόμιμη πορνεία. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
- Οι παντρεμένοι είναι υποχρεωμένοι να φορούν την βέρα τους. Και αυτό γιατί η βέρα είναι σύμβολο-ομολογία του γάμου, που η Εκκλησία ευλογεί. Η βέρα, είναι το μόνο χρυσαφικό, που η Εκκλησία ευλογεί. (ΓέρονταςΕφραίμΣκήτηςΑγίουΑνδρέα)
- Ένας μαρτυρικός γάμος, μπορεί να μετατραπεί σε δρόμο σωτηρίας, για το μέλος που πάσχει... (Γέροντας Γερμανός ο Σταυροβουνιώτης)
- Μέσα στον γάμο, πρέπει να ανέχεται ο ένας σύζυγος τον άλλο. Να αγαπά ο ένας τον άλλο, ακόμη και με τα ελαττώματά του. Διαφορετικά δηλητηριάζεται η συζυγική ζωή. Ο κυριότερος σκοπός του εν Χριστώ εγγάμου βίου είναι η σωτηρία των μελών της οικογενείας. (Γέροντας Γερμανός ο Σταυροβουνιώτης)
- Στον γάμο φαίνονται ότι παντρεύονται δύο. Δεν είναι όμως δύο, αλλά τρεις. Παντρεύεται ο άνδρας την γυναίκα και η γυναίκα τον άνδρα, αλλά και οι δύο μαζί υπανδρεύονται τον Χριστό. (Γέροντας Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης)
- Σήμερα το πρώτο πρόβλημα που υπάρχει και στον γάμο, είναι το πρόβλημα της επικοινωνίας. Έχουμε κρίση στην κοινωνία των προσώπων. Και πότε είναι αρρωστημένη η κοινωνία των προσώπων; Όταν είναι αρρωστημένη η κοινωνία μας με τον Θεό. (ΓέρονταςΕφραίμοΒατοπαιδινός)
- Γνωρίζετε, ότι μόλις το ζευγάρι παντρευτεί από το γάμο, κιόλας ο διάβολος θέλει να τους χωρίσει. Ως εκ τούτου, αργά ή γρήγορα, τότε μεταξύ των συζύγων, οι περισσότεροι από τους οποίους, δυστυχώς, δεν γνωρίζουν αυτήν την πραγματικότητα, αρχίζει η μάχη. Και, αν και στην αρχή όλα πήγαν ομαλά, «σαν ρολόϊ,» και η αγάπη ενώνει δύο ανθρώπους τελικά αρχίζουν οι διαφωνίες και οι διαμάχες, «Δεν με αγαπάς», «δεν είσαι σωστός για μένα», «έχουμε διαφορετικούς χαρακτήρες,» ... Τι συνέβη μετά από δέκα ή δεκαπέντε χρόνια μιας ευτυχισμένης παντρεμένης ζωής; Έτσι το πήραν και ξαφνικά σταμάτησαν να αγαπούν ο ένας τον άλλον; Δεν είναι για την αγάπη που παντρεύτηκαν; Όλα αυτά είναι πνευματικός πόλεμος, ένας αόρατος πνευματικός πόλεμος... (ΓέρονταςΕφραίμΒατοπαιδινός)
- Αν οι σύζυγοι θέλουν να πετύχουν την αρμονία και την ομαλότητα μεταξύ τους, πρέπει να υπάρχει μόνιμα μεταξύ τους η αγάπη· ειδικά όμως του άνδρα προς τη γυναίκα του. Αυτό ακριβώς έκανε και ο Χριστός προς την Εκκλησία του. Παρέδωσε τον εαυτό του, για να την καταστήσει ένδοξη... (ΓέρονταςΙωσήφο Βατοπαιδινός)
- Χρειάζεται πολλή προσοχή στη συγκράτηση του δεσμού της συζυγίας. Να μην λαμβάνονται υπ' όψιν τα σκάνδαλα, από τα οποία πηγάζουν οι παρεξηγήσεις. Συνιστούμε, ειδικά στον άνδρα, ως την κεφαλή, να μην προδίδει την αγάπη και το σύνδεσμο με τη σύζυγό του, γιατί ο διάβολος και τα όργανά του ουδέποτε θα παύσουν να πολεμούν, για να πληγώσουν τη ρίζα της ζωής. (ΓέρονταςΙωσήφο Βατοπαιδινός)
- Ο γάμος σας είναι μια βαρκούλα και σας έχουν ξαμολήσει μέσα στον ωκεανό. Για να φτάσετε στο λιμάνι, πρέπει να τραβάτε και οι δύο κουπί. Άμα τραβάς μόνο ένας, δεν γίνεται... (Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης)
- Ήταν μια γυναίκα, που την τυραννούσε πολύ ο άντρας της. Δεν ήξερε γράμματα, ούτε το άλφα και παρακαλούσε την Παναγία: ''Παναγία μου, δος μου λίγη γνώση να μπορέσω να διαβάσω αυτή τη φυλλάδα και αν μάθω, να δεις πόσες Παρακλήσεις θα σου κάνω, αρκεί να διορθώσεις αυτόν τον άνθρωπο που με βασανίζει'' και σταυρώνει τον εαυτόν της. Λοιπόν έφτασε να κάνει όλη τη νύχτα εβδομήντα Παρακλήσεις! Το πιστεύετε; Την έμαθε την Παράκληση φαρσί. Την φώτισε ο Θεός! Ηρέμησε και ο άντρας της και μετανόησε, εξομολογήθηκε και Κοινωνούσε. Έγινε ένα προβατάκι! Και γονάτιζε και έλεγε: ''Σε ευχαριστώ Θεέ μου, έστω και στο τέλος...''. (Γερόντισσα Μακρίνα Βασσοπούλου)
- Ο καθηγιασμένος γάμος, ο πειθαρχημένος, ο χωρίς διαστροφή, διατηρεί τον άνθρωπο φυσικώς και ηθικώς, ενώ πάσα άλλη μορφή σαρκικής απολαύσεως, έστω και υπό ονειρώδη μόνο μορφή, διαφθείρει ολόκληρο τον άνθρωπον, δηλαδή την ψυχή και το σώμα. (Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ)
- Βασικό στοιχείο για να μπορέσει να κρατηθεί σωστά η σχέση μεταξύ των συζύγων είναι να αναλαμβάνει ο καθένας τις δικές του ευθύνες, για τα τυχόν σφάλματά του και να μην τις μεταθέτει όλες στον άλλον. (ΓέρονταςΣωφρόνιοςτουΈσσεξ)
- Δεν συγχωρείται στον Ορθόδοξο άνδρα ή την γυναίκα, να πάρει στον γάμο σύζυγο αιρετικό. Εάν κάποιος κάνη κάτι τέτοιο, ο γάμος να ακυρώνεται καί να λύνεται, ως παράνομος, διότι δεν πρέπει να ενωθούν αυτά πού δεν ενώνονται ποτέ, ούτε να συμβιώσουν το πρόβατο με τον λύκο, ούτε οι αμαρτωλοί να συμμετάσχουν με τον Χριστό. Αυτοί, που θα καταπατήσουν αυτές τις αποφάσεις, να αφορίζονται! (Γέροντας Κλέοπας Ήλιε)
- Η έχθρα στο σπίτι ενός παντρεμένου ζευγαριού, έχει την προέλευσή της από την αμαρτία. Και συγκεκριμένα: α) εάν ο γάμος άρχισε με προγαμιαίες σχέσεις και δεν ακολούθησε μετάνοια β) εάν οι σύζυγοι ζουν χωρίς Εκκλησιαστικό γάμο. Αυτή είναι η πρώτη αμαρτία, την οποία την πληρώνουν όλοι, με την αμοιβαία έχθρα. Γι' αυτό όλοι πρέπει να γίνουν φρόνιμοι και να συνδεθούν Εκκλησιαστικά με την ευλογία του γάμου γ) εάν υπάρχουν ανεξομολόγητες πορνικές πράξεις που έγιναν πριν ή και μετά το γάμο. Έτσι εισήλθε σε ένα νέο σπίτι με την δαιμονική σφραγίδα της αμαρτίας στο σώμα τους και την ψυχή τους δ) εάν ο γάμος έγινε για την προίκα. Ο γάμος αυτός δεν είναι του Θεού και η συμβίωση δεν θα είναι ειρηνική ε) Εάν υπάρχει μεγάλη διαφορά ηλικίας στ) από την αδιαφορία που έχουν οι σύζυγοι, για την εξομολόγηση, την Θεία Κοινωνία και την όλη τάξη της Εκκλησίας. Εάν δεν εφαρμόζουν αυτές τις εντολές, εφαρμόζουν τις εντολές του διαβόλου και δεν μπορούν πλέον να ζουν με ειρήνη και ησυχία ζ) εξαιτίας της καταργήσεως της νηστείας και η) εξαιτίας της σαρκικής ακράτειας των συζύγων, όταν συνέρχονται ασυλλόγιστα μεταξύ τους τις ημέρες των νηστειών και των μεγάλων εορτών, χωρίς συστολή και φόβο του Θεού. Και τους χτυπάει ο Θεός για την ακαταστασία τους αυτή, για να του επαναφέρει στην τάξη της Εκκλησίας, όπου θα βρούνε την ειρήνη του Θεού. (Γέροντας Αρσένιος Μπόκα)
- 3 είναι οι σκοποί του γάμου, που κατά σειρά προτεραιότητας είναι: α) η αλληλοβοήθεια των συζύγων με σκοπό τη θέωση και την σωτηρία τους β) ο γάμος κατασιγαίνει το γενετήσιο ένστικτο, εμποδίζοντας την περαιτέρω διαφθορά του μεταπτωτικού ανθρώπου μέσω της πορνείας και γ) η τεκνογονία. (π. Αθανάσιος Μυτιληναίος)
- Η απόσταση μεταξύ ανδρός και γυναικός στο έγγαμο ζευγάρι, θα μικραίνει, όσο και οι 2 θα ανεβαίνουν προς τον Θεό. (π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος)
- Μάθετε από την αρχή της γνωριμίας σας και μάλιστα του γάμου, από την πρώτη νύκτα του γάμου σας, να κάνετε μαζί την πρώτη προσευχή, το πρώτο απόδειπνο. Και αφού τελειώσει το απόδειπνο, να κάνετε μια μετάνοια ο ένας στον άλλον και να ζητήσετε συγγνώμη. Έτσι θα μάθετε να ζητάτε ο ένας από τον άλλο συγγνώμη. Διότι, όταν θα έρθει το πρόβλημα και ο ίδιος ο διάβολος, για να γεμίσει τον νου με τις δικές του αναρίθμητες πληροφορίες, τις αλλοτριωμένες πληροφορίες, τότε βλέποντας τους δύο συζύγους να κάνουν μετάνοια και να υπακούουν ο ένας στον άλλον, επειδή δεν μπορεί να σταθεί σε μια τέτοια ταπεινοφροσύνη, ασφαλώς θα φύγει, γιατί σιχαίνεται τους ανθρώπους αυτούς, οι οποίοι έχουν ταπεινοφροσύνη και έχουν αυτό το φρόνημα των μετανοιών. Πραγματικά, μια τέτοια κατάσταση, όταν από την αρχή λειτουργήσει, μπορεί να διαφυλάξει τον νου, τον ηγεμόνα νου και των δύο ανθρώπων από την παραπληροφόρηση, ώστε να μην κατέβουν οι πληροφορίες στην συνέχεια στην καρδιά και πλέον τραυματίσουν την αγάπη. (π. Δημήτριος Γκαγκαστάθης)
- Ως επί το πλείστον τα ανδρόγυνα σήμερα βρίσκονται σε διάσταση, διότι δεν υπάρχει ευλογία Θεού... Δεν έχουν αγάπη. Μεγάλο κατήφορο έχουν πάρει. Κατάντησαν το μυστήριο του γάμου ανθρωποεμπόριο... Δεν ερωτούν για το άτομο, τι είναι. (π. Δημήτριος Γκαγκαστάθης)
- Η εύρεση κατάλληλου προσώπου προς γάμο, είναι θέμα γονάτων δηλ. προσευχής. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
- Γιατί στα αυτοκίνητα έχουν βάλει ρόδες από ελαστικό και με αεροθαλάμους; Για να υποχωρούν, να βουλιάζουν λίγο σε κάθε μικρή πέτρα ή λακκούβα του δρόμου και έτσι να ξεπερνούν τα εμπόδια. Αν οι ρόδες ήταν συμπαγείς και ανένδοτες, δεν θα μπορούσε να προχωρήσει το αυτοκίνητο. Θα διαλυόταν σε μικρή απόσταση λόγω των κραδασμών από τις μικροανωμαλίες του εδάφους. Το ίδιο συμβαίνει και με την υποχωρητικότητα μέσα στην οικογένεια. Με αυτά παρακάμπτονται πολλά προβλήματα και εξασφαλίζεται συνεχής πνευματική πρόοδος. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
- Όταν κάποιος είναι ελεύθερος, έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις. Όταν γίνει έγγαμος, έχει ελάχιστα δικαιώματα και πάρα πολλές υποχρεώσεις. Όταν όμως αποκτήσει και τέκνα, δεν έχει καθόλου δικαιώματα, αλλά μόνο υποχρεώσεις. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
- Οι Κανόνες της Εκκλησίας, δεν γνωρίζουν μόνο ακρίβεια, γνωρίζουν και οικονομία. Οι μικτοί γάμοι δεν επιτρέπεται να γίνουν από τους Ιερούς Κανόνες. Αλλά κατά οικονομία επιτρέπει τους μικτούς γάμους. Διότι αν δεν επιτρέψει τους μικτούς γάμους, είναι ενδεχόμενο αυτός, τον οποίο δεν δεχόμαστε να τον στεφανώσουμε, να πάει να γίνει αυτός Καθολικός ή Διαμαρτυρόμενος (και να αρνηθεί την Ορθοδοξία). Και έναντι του μείζονος κακού, η Εκκλησία προτιμά το έλασσον. Εύκολο είναι, όταν καθόμαστε στην καρέκλα μας, να λέμε: ''Α, όχι! Αυτό απαγορεύεται, αυτό δεν θα γίνει, εκείνο δεν θα γίνει..''. Βέβαια και η οικονομία έχει όρια και δεν επιτρέπει η Εκκλησία το γάμο μεταξύ των συγγενών. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
- Δεν μπορείς να κάνεις επιλογή των μυστηρίων της Εκκλησίας. Δικαίωμά σου είναι να κάνεις πολιτικό γάμο, αλλά και δικαίωμα της Εκκλησίας είναι να σου πει, να φέρεις τον δήμαρχο μεθαύριο να σε κηδέψει. Να μην ζητήσεις παπά να σε κηδέψει.. Όπως έκανες πολιτικό γάμο, να κάνεις και πολιτική κηδεία. (π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)
- Η γυναίκα είναι πολύ ευαίσθητη και εύθραυστη. Για τον λόγο αυτό, ο άνδρας οφείλει να συμπεριφέρεται στη γυναίκα με πολλή λεπτότητα, ευγένεια, σεβασμό και τιμή (να την εξυψώνει). Μόνο έτσι μπορεί ένας άνδρας να κρατήσει μια γυναίκα. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
- Όταν σε ένα ζευγάρι ο ένας είναι κακός και ο άλλος είναι καλός, με αυτή τη σχέση ο πρώτος, έχει τη δυνατότητα να πάρει ελπίδα και ο δεύτερος να ταπεινωθεί. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
- Ο άνδρας οφείλει να αγαπάει την γυναίκα του, όπως ο Χριστός αγαπάει την Εκκλησία. Οφείλει δηλαδή να θυσιάζεται γι' αυτήν. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
- Με το μυστήριο του γάμου ένας άνθρωπος καλείται διαρκώς να εκπλήσσεται από τις αποκαλύψεις του συντρόφου του, που είναι αποκαλύψεις του Θεού. (π. Βαρνάβας Γιάγκου)
- Αν ο σύζυγος ή σύζυγος, συγχωρήσουν την απιστία του συντρόφου τους, τότε κατατάσσουν τον εαυτόν τους απευθείας στον Παράδεισο. Γιατί θα πράξουν αυτό που ζητούν οι ίδιοι και από τον Θεό. Να τους συγχωρήσει την απιστία που επέδειξαν κατά τον βίο τους. Να είναι στα λόγια με τον Χριστό, αλλά στα έργα με τον... Και όπως λέγει και ο Ίδιος ο Χριστός μας, έναν κόκκο σιναπιού να είχαμε πίστη... η γη μας θα ήταν στην κυριολεξία ο επίγειος Παράδεισος. (Είπε Γέρων)
- Έχεις τον σύζυγό σου ως σύντροφο στη ζωή σου ή ως συμμέτοχο στην αμαρτία; (Είπε Γέρων)
- Πηγαίνετε στον πόλεμο; Προσευχηθείτε. Πηγαίνετε στην θάλασσα; Προσευχηθείτε 2 φορές. Θέλετε να παντρευτείτε; Προσευχηθείτε 3 φορές. (Είπε Μοναχή)
- Κανένας γάμος δεν μπορεί να είναι επιτυχής, αν οι σύζυγοι δεν εκτιμούν ο ένας τον άλλον. Κάθε άτομο χρειάζεται ενθάρρυνση από καιρό σε καιρό και τίποτα δεν σκοτώνει την αγάπη γρηγορότερα, από τις συνεχείς κατηγορίες. (Είπε Μοναχή)
- Ποτέ δεν ενώνεται τόσο σφιχτά ο άντρας με την γυναίκα, παρά όταν τρέχουν μαζί στην πράξη της Χριστιανικής ευλάβειας. (Πατέρες της Εκκλησίας)
- Αναφέρεται σαφώς στις Παροιμίες της Παλαιάς Διαθήκης το εξής, αναφορικά με το γάμο: ''Οίκον και ύπαρξιν μερίζουσι πατέρες παισί, παρά δε Κυρίου αρμόζεται γυνή ανδρί'' (Παροιμίες 19,14). Δηλ. τα χωράφια και τα σπίτια θα τα κληρονομήσεις από τους γονείς σου, αλλά τη γυναίκα θα την ζητήσεις, να σου την δώσει ο Θεός, γιατί μόνο Αυτός γνωρίζει, ποιά σου ταιριάζει. (Παναγόπουλος)
- Αν οι γάμοι αποτυγχάνουν, είναι διότι είναι ανθρώπινοι και όχι θεϊκοί. Γάμοι που γίνονται με την ευλογία του Χριστού, όχι εκ των υστέρων, αλλά εκ των προτέρων, ουδέποτε ναυάγησαν. (Παναγόπουλος)
- Για 2 λόγους σήμερα οι γάμοι αποτυγχάνουν: α) διότι δεν είναι όλοι για γάμο και β) διότι δεν ρωτήθηκε ο Θεός, αν αυτός ή αυτή, που πάμε να παντρευτούμε, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για εμάς. Γιατί μόνο ο Θεός γνωρίζει, ποιός είναι ο Αδάμ και ποιά είναι η Έυα του καθένα. Και βλέπεις ζευγάρια που συμβίωναν 10 χρόνια μαζί, όταν παντρευτούν, να χωρίζουν σε 10 μέρες. Ασυμφωνία χαρακτήρα, αναφέρεται ως αιτία του διαζυγίου! Καλά στα χρόνια που ήταν μαζί, δεν την κατάλαβαν την ασυμφωνία και την κατάλαβαν σε 10 μέρες; Να όμως που στα 10 χρόνια συμβίωσης, τους τρύγαγε ο διάβολος και όταν στεφανώθηκαν με την ευλογία του Θεού, είχαμε ασυμφωνία χαρακτήρα. Γιατί; Γιατί δεν ρωτήθηκε ο Θεός από το ζευγάρι, για το αν ο ένας για τον άλλον, είναι ο Αδάμ και η Έυα αντίστοιχα. Έτσι εξηγούνται τα πολλά ναύαγια στο γάμο. (Παναγόπουλος)
- Ο Χριστός ευλόγησε και τον γάμο και τον μοναχισμό. Τον δε γάμο τον ευλόγησε δια της παρουσίας Του στον γάμο της Κανά, τον δε μοναχισμό, υπευλόγησε δια της ζωής Του. (Παναγόπουλος)
- Όταν έφαγε η Έυα το μήλο, δεν ένιωσε την γύμνιά της. Και αυτό γιατί ο Αδάμ κρατούσε ακόμα την ακεραιότητά του. Όταν έφαγε και ο Αδάμ, τότε ένιωσαν την γύμνιά τους και καλύφτηκαν με φύλλα συκιάς. Τότε ένιωσαν τη Χάρη να τους εγκαταλείπει. Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει έμμεσος αγιασμός, όταν δηλ. κάποιος από το ζευγάρι κρατάει την ακεραιότητά του, αυτό βοηθάει και τον άλλον και λειτουργεί σαν μια ομπρέλλα ο άνδρας για την γυναίκα ή η γυναίκα για τον άνδρα. (Παναγόπουλος)
- Τα στέφανα στο γάμο, έχουν το ρόλο να στεφανώσουν την παρθενία των συζύγων. Όταν όμως το ζευγάρι προσέρχεται στο γάμο, χωρίς να είναι παρθένοι, τι λόγος υπάρχει, να υπάρχουν στέφανα...; Έχεις την άλλη που έχει γυρίσει όλες τις χωματερές του κόσμου και φοράει ένα λευκό νυφικό 20 μέτρα να το κρατάνε τα παρανυφάκια, συνοδεύομενη με κρίνους (σύμβολα της παρθενίας) μπροστά, για να παντρευτεί. Ποιόν κοροϊδεύουμε; Και έχουμε ύστερα το θράσος να καλέσουμε τον Ησαϊα να χορέψει... Χορεύει ο Ησαϊας με την πόρνη; (Παναγόπουλος)
- Ο Θεός στον γάμο και γενικά στη ζωή μας, κάνει πολλούς συμψηφισμούς και συνδυασμούς. Μπορεί να θέλει να σώσει δια σου κάποιον άλλον ή να τον καταστήσει αναπολόγητο. Μπορεί να θέλει να σώσει εσένα ή να σε καταστήσει αναπολόγητο δια τον άλλον. (Παναγόπουλος)
- Λέει το Ευαγγέλιο: Η γυναίκα να φοβείτε - να σέβεται τον άνδρα διότι: α) δεν έγινε ο άνδρας (Αδάμ) απ' αυτήν (Έυα), αλλά αυτή από τον άνδρα και β) δεν την συνεκόλασε αυτός, αλλά αυτή συνεκόλασε αυτόν και όλο το ανθρώπινο γένος. (Παναγόπουλος)
- Γυναίκα που έχει περίοδο να μην την πλησιάζεις (Λευϊικόν 18,19), ούτε τις γυναίκες που κυοφορούν. Διότι δεν θα γίνει αυτό, με σκοπό την παιδοποιϊα, αλλά για την ικανοποίηση της ηδονής, αφού ο φιλόθεος άνθρωπος, δεν πρέπει να είναι φιλήδονος. (Ψευδο - Κλήμης)
- Ο γάμος είναι μεγάλο μυστήριο, διότι μυστηριωδώς ενώνονται οι δύο και γίνονται σάρκα μία. (Τερτυλλιανός)
- Πρέπει να ντρέπονται οι ''αιρετικοί'', που δεν τελούν το μυστήριο του γάμου, διότι και ο Ιησούς ήταν καλεσμένος σε γάμο μαζί με την Μητέρα Του. (Ωριγένης)
- Η γυναίκα τον άντρα της, να τον έχει κορώνα επειδή είναι από την πλευρά του. Από εκεί περιμένει χαρά, τα πάντα... Όλες οι γραφές για τον άντρα λένε. "Μακάριος ο ανήρ ο φοβούμενος τον Κύριο". Την γυναίκα σου να την έχεις σαν παιδί. Πως χαίρεσαι ένα παιδάκι, πάντα έτσι να την έχεις. Άμα κάνει κάτι ο ένας, να το ξέρει και ο άλλος, αλλιώς είναι σαν απάτη. (Αναστάσιος Μάλαμας)
- Ο καλύτερος γάμος: όταν η γυναίκα είναι τυφλή και ο άνδρας κουφός. (Σωκράτης)
- Η συμβουλή μου είναι να παντρεύεστε: Αν βρείτε μια καλή γυναίκα, θα είστε ευτυχισμένοι. Αν όχι, θα γίνετε φιλόσοφοι. (Σωκράτης)
- Ο ρόλος του άντρα είναι διαφορετικός από τον ρόλο της γυναίκας, γιατί ο άνδρας φροντίζει να κερδίσει τα απαραίτητα στη ζωή, ενώ η γυναίκα να τα φυλάξει. (Αριστοτέλης)
- Να επιζητείς να βρεις γυναίκα φρόνιμη και όχι όμορφη, γιατί η πρώτη ισοδυναμεί με παντοτινό θησαυρό, ενώ η δεύτερη με αιτία για υπόνοιες. (Αρίστιππος)
- Όταν πετύχεις να βρεις σύζυγο σεμνή και ενάρετη, η ζωή σου δίχως στενοχώριες θα κυλήσει. (Αρίστιππος)
- Να κάνεις γάμο μεταξύ των ομοίων σου, γιατί αν τον κάνεις μεταξύ των καλυτέρων σου, τότε δεν θα αποκτήσεις συγγενείς, αλλά αφεντικά. (Κλεόβουλος ο Ρόδιος)
- Κράτα τα μάτια σου ανοιχτά πριν από τον γάμο και μισόκλειστα μετά. (Φραγκλίνος)
- Χωρίς τον γάμο, δεν υπάρχει ευτυχία στον έρωτα. (Ντε Σταέλ)
- Αυτός που παντρεύεται στα 65 του μια όμορφη νέα γυναίκα, μοιάζει με τον αγράμματο εκείνο, που αγόραζε βιβλία σπάνια, για να τα μελετουν μετά οι φίλοι του. (Ράσσελ)
- Η καλή σύζυγος μοιάζει με τον κισσό, ο οποίος ομορφαίνει το κτίριο στο οποίο αναρριχάται. Όσο ο χρόνος το ερειπώνει, τόσο αυτός το περιτυλίγει περισσότερο και πιο στοργικά. (Τζόνσον)
- Μερικές γυναίκες προσεύχονται να παντρευτούν τον άντρα που θα αγαπήσουν. Η δική μου προσευχή θα διαφέρει. Προσεύχομαι στον ουρανό, που είναι από πάνω μας, να αγαπήσω τον άνδρα που θα παντρευτώ. (Στόουκς Ρόουζ 1879-1933)
- Ο γάμος είναι σαν να βάζεις το χέρι σου σε μια σακκούλα με φίδια, ελπίζοντας ότι θα τραβήξεις έξω ένα χέλι. (ΛεονάρντοΝταΒίντσι)
- Οι γάμοι χωρίς αγάπη είναι φρικτοί. Υπάρχει όμως κάτι που είναι χειρότερο κι από έναν γάμο χωρίς καθόλου αγάπη. Ένας γάμος στον οποίο υπάρχει αγάπη, αλλά απ' τη μία μόνο πλευρά, πίστη, αλλά απ' τη μία μόνο πλευρά, αφοσίωση, αλλά απ' τη μία μόνο πλευρά. Σε έναν τέτοιο γάμο, η μία απ τις δύο καρδιές, χωρίς άλλο, θα συντριβεί. (Ουάϊλντ)
- 1) Τί συμβολίζει η τριπλή αλλαγή των δακτυλιδιών στα χέρια των μελλονύμφων; Ο παράνυμφος (κουμπάρος) κατά την ακολουθία του αρραβώνα, αλλάζει τα δακτυλίδια τρεις φορές. Η πράξη αυτή συμβολίζει την αμοιβαία ένωση των μνηστευομένων και την αναπλήρωση των ελλείψεων του ενός, από τις ικανότητες του άλλου. Το ότι ο παράνυμφος αλλάζει τα δακτυλίδια τρείς φορές δηλώνει ότι η πράξη αυτή γίνεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων καθώς επίσης η ίδια η παρουσία του φανερώνει, την δέσμευση των μελλονύμφων που γίνεται έμπροσθέν του, για μια πορεία που θα καταλήξει με την ευλογία της Εκκλησίας στο γάμο και όχι στην κραιπάλη και στην ασωτία. Η παρουσία του παρανύμφου κατά την αλλαγή των δακτυλιδιών φανερώνει και τη μαρτυρική παρουσία του στον αρραβώνα, γεγονός που με τίποτα δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ή ακυρώσει. Έτσι και εκ της πράξεως αυτή δηλώνεται εμμέσως πλην σαφώς, η σπουδαία θέση που έχει ο παράνυμφος στη ζωή των μελλονύμφων. Να τους υπενθυμίζω ανά πάσα στιγμή, αυτή την δέσμευσή τους ενώπιον του Θεού και ενώπιον των ανθρώπων. Τα δακτυλίδια τοποθετούνται στον τέταρτο δάκτυλο του δεξιού χεριού των μελλονύμφων και ποτέ στο αριστερό χέρι. Ο Άγιος Συμεών Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι η τριπλή αλλαγή των δακτυλιδιών στα χέρια των μελλονύμφων εκ μέρους του παρανύμφου φανερώνει, την προς την Αγία Τριάδα τιμή, στο όνομα της Οποίας γίνεται η όλη τελετή. Προς τιμήν της Αγίας Τριάδος «ήτις άπαντα τελειοί τε και βεβαιοί» 2)Τί συμβολίζει η τριπλή αλλαγή των στεφάνων στα κεφάλια των νεονύμφων; Αφού ο ιερέας ευλογήσει τα στέφανα επάνω στο άγιο Ευαγγέλιο και αφού πει τους λόγους: «Στέφεται ο δούλος του Θεού (τάδε) την δούλη του Θεού (τάδε)» και τανάπαλιν, τοποθετεί στα κεφάλια των νεόνυμφων πλέον τα στέφανα. Έπειτα τα λαμβάνει ο παράνυμφος, ως ανάδοχος της σωφροσύνης και της ομονοίας του ζεύγους τα στέφανα στα χέρια του και τα αλλάζει στα κεφάλια των νεόνυμφων τρεις φορές. Η τριπλή αλλαγή δηλώνει τον ιερό αριθμό τρία, που είναι η Αγία Τριάδα, τα τρία πρόσωπα, στα ονόματα των οποίων παραδίδει η Εκκλησία τους νεονύμφους. Η τριπλή αλλαγή φανερώνει και την αλληλοσυμπλήρωση των δύο ανθρώπων στη νέα τους συζυγική ευλογημένη από την Εκκλησία ζωή. Ο παράνυμφος μετά την υπό του ιερέως στέψη στέκεται πίσω από τους νεόνυμφους και δέχεται τα στέφανα, τα οποία αλλάζει τρεις φορές, όπως έκανε και με τα δακτυλίδια του αρραβώνα, σταυροειδώς έτσι ώστε το δεξί χέρι να βρίσκεται πάντοτε στο κεφάλι του άνδρα και το αριστερό στο κεφάλι της γυναίκας. Έτσι με τον τρόπο αυτό ο παράνυμφος φανερώνει στους νυμφίους, αντί του πατέρα τους, το δάσκαλο της ομοφροσύνης και της αγαθής συζυγίας. Τα στέφανα στα κεφάλια των νεόνυμφων συμβολίζουν τα τρόπαια της νίκης, σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο 3)Τί συμβολίζει ο κυκλικός χορός των νεόνυμφων μετά του παρανύμφου; Η περικύκληση του τραπεζιού από τον όμιλο των συμμετεχόντων στο γάμο, δηλαδή τους ιερωμένους, τους νεόνυμφους και τους παρανύμφους-κουμπάρους, σε σχήμα χορού συμβολίζει τη νοσταλγία του Παραδείσου και την αναζήτηση της αιωνιότητας. Εκφράζει τη φυσική χαρά, την πνευματική ανανέωση και το πανηγυρικό αίσθημα που συνοδεύει το γάμο, αισθήματα τα οποία πάντοτε εκφράστηκαν με χορούς και τραγούδια... Τα τροπάρια που ψάλλονται κατά την τριπλή εισόδευση και περιφορά των νεόνυμφων εκφράζουν την εν Χριστώ χαρά και ευφροσύνη των συζύγων. Ακόμη συμβολίζει την πνευματική και ουράνια ευθυμία των νεονύμφων που προκύπτει με τη μυστηριακή ένωση των ψυχών τους και της ίδιας της τελετουργίας του Χριστιανικού γάμου που ευλογεί ο ίδιος ο Κύριος και Θεός μας με απώτερο στόχο τη συνέχιση του απολυτρωτικού μυστηρίου Του. Ο ίδιος ο χορός του Ησαΐα είναι τόσο κεφαλαιώδης πράξη στο γάμο ώστε κάποιος είπε ότι «εάν όλα όσα προηγούνται του χορού του Ησαΐα δεν επικυρωθούν με τον τριπλό χορό γύρω από το δισκέλιον δεν μπορούν να έχουν τη νομική εγκυρότητα του μυστηρίου». Ο ίδιος ο χορός αποτελεί έκφραση ζωηρής πνευματικής αγαλλιάσεως για την Θεία Χάρη που πλούσια κατέρχεται από τον ίδιο τον Κύριο και Θεό μας κατά την ώρα της ιερολογίας του γάμου. Και όπως ακριβώς συμβαίνει και στα υπόλοιπα μυστήρια π.χ. της Βαπτίσεως και της Χειροτονίας, έτσι και στο γάμο ο κυκλικός χορός αποτελεί σημείο της εν Χριστώ ευφροσύνης. Για τον λόγο αυτό εκείνοι οι νέοι που με ευσέβεια και σωφροσύνη αγωνίσθηκαν να κρατήσουν την παρθενία τους μέχρι την ώρα του γάμου τους επέτρεψε ο Θεός να τιμώνται και να γίνονται κοινωνοί μαζί Του, δηλαδή συμμέτοχοι της Βασιλείας του Θεού, του Χριστού και των Αγίων του. Και αυτό το ουράνιο πανηγύρι ορατά βεβαιώνεται με τον κυκλικό χορό του Ησαΐα.
- Ο σκοπός του γάμου είναι διττός. Η αλληλοβοήθεια των συζύγων, η ολοκλήρωση του ενός δια του άλλου και η διαδοχή και διαιώνιση του ανθρωπίνου γένους. Το ότι αποκλειστικός σκοπός του γάμου δεν είναι η παιδοποιϊα, συνάγεται από την διδασκαλία της Αγίας Γραφής: ''Ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον. Ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν'' (Γένεσις 2,18).
- O πολιτικός γάμος αποτελεί πορνεία, μοιχεία και παραβίαση της δογματικής διδασκαλίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας!!! Ο πολιτικός γάμος είναι ένα τέχνασμα του διαβόλου, για να κρατάει δέσμια τα παιδιά του Θεού, στην πορνεία και στην μοιχεία...
- Για την ευτυχία στον γάμο χρειάζεται κάτι περισσότερο από το να βρεις το σωστό πρόσωπο. Χρειάζεται να είσαι και εσύ σωστό πρόσωπο...
- Τίποτε δεν συνδέει τους συζύγους τόσο στενά, όσο η τακτική κοινή προσευχή.
- Έχεις τον σύζυγό σου ως σύντροφο στην ζωή σου, ή ως συμμέτοχο στην αμαρτία;
- Η αγάπη είναι τυφλή, ενώ ο γάμος σου ανοίγει τα μάτια.
- Η ερωτική έξαρση και η τρυφεράδα μέσα στο γάμο εξαντλούνται γρήγορα, όπως το πρώτο κρασί στο γάμο της Κανά. Για να διατηρηθεί όμως η ευφορία και η χαρά μέσα στο σπίτι, πρέπει να έρθει ο ''καλός οίνος''. Αλλά αυτό δεν γίνεται παρά μόνο με θαύμα. Και ένα τέτοιο θαύμα, μόνο ένας μπορεί να το κάνει: Ο Χριστός! Αρκεί να είναι προσκεκλημένος και στο δικό σου γάμο, όπως τότε της Κανά στην Γαλιλαία.
- Αν παντρευτείς, θα έχεις περισσότερες στενοχώριες. Αν μείνεις εργένης, θα έχεις λιγότερες χαρές.
- ΟγάμοςείναιΑνάστασηκαιόχιΓολγοθάς.
- Στην πραγματικότητα, ούτε τα ραντεβού, ούτε τα συνοικέσια προετοιμάζουν τον γάμο, αλλά σ' αυτόν οδηγεί η προσευχή...
- Ο γάμος με Χριστιανική γυναίκα, είναι σίγουρο λιμάνι στην τρικυμία. Ο γάμος όμως με άπιστη γυναίκα, είναι τρκυμία στο λιμάνι.
- Αν κάποιος μπορούσε να διδάξει τους άνδρες πως να μιλάνε και τις γυναίκες πως να ακούνε, θα είχαμε πολλά ευτυχισμένα ζευγάρια.
- Εάν θέλετε να παντρευτείτε γυναίκα όμορφη, έξυπνη και πλούσια, να ξέρετε ότι πρέπει να παντρευτείτε τρεις φορές.
- Να παντρευτείς την γραμματέα σου δεν είναι και τόσο δύσκολο, δύσκολο είναι να συνεχίζεις να την υπαγορεύεις.
- Ένας φτωχός άντρας είναι αγκαλιά με την ευτυχία περισσότερο και από έναν βασιλιά, όταν η γυναίκα του είναι φρόνιμη και ταπεινή!
- Ο άνθρωπος σαν παντρευτεί, λιγοστεύουν τα δικαιώματά του και πληθαίνουν τα καθήκοντά του.
- Ατύχησα και με τους 2 γάμους μου. Η πρώτη μου γυναίκα με άφησε, ενώ η δεύτερη όχι!
- Εγώ καλά παντρεύτηκα κα ας κλαίει όποιος με πήρε.
- Πριν από το γάμο, ο άνδρας μιλάει και η γυναίκα ακούει. Μετά το γάμο, η γυναίκα μιλάει και ο άνδρας ακούει. Λίγο αργότερα, μιλούν και οι δύο και ακούν οι γείτονες.
- Δέκα άνδρες στοιβαγμένοι στα πόδια της γυναίκας, αλλά εκείνη επιλέγει τον ενδέκατο που κοιτάει αλλού.
- Υπάρχουν κακοί σύζυγοι και όχι κακοί γάμοι.
- Όποιος έχει όμορφη γυναίκα και αμπέλι στο δρόμο, δεν βρίσκει ποτέ ησυχία.
- Όποιος θέλει να μην είναι κερατάς, πρέπει να γνωρίζει την καλοσύνη στην γυναίκα του.
- Χαρά στο αντρόγυνο που δεν γνωρίζει γκρίνια.
- Όποιος διαλέγει, τ' αποδιαλέγουδα παίρνει.
- Διάλεξε, ξεδιάλεξε, στην κοπριά κατάντησε.
- Διάλεγε - διάλεγε, πήρε ξεδιαλεγμένη.
- Διάλεξε - διάλεξε, πήρε την κακή του τύφλα.
- Αντροδιαλέχτρα, γεροντοκόρη.
- Ζαβός ζαβή παντρεύτηκε, ζαβά παιδιά θα κάνουν.
- Βλέπε μάνα και πάρε κόρη.
- Εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε.
- Όποιος δέρνει την γυναίκα του, δέρνει το κεφάλι του.
- Την ημέρα που παντρεύεσαι ή σκοτώνεσαι ή ανασταίνεσαι.
- Όπως είναι το φαϊ το ξαναζεσταμένο, έτσι είναι το αντρόγυνο το ξαναπαντρεμένο.
- Και παντρεμένος γάϊδαρος και ανύπαντρος γαϊδούρι!
- Όποιος όμορφη γυρεύει, πρέπει να μην ταξιδεύει.
- Μεγάλη προίκα, μεγάλη γλώσσα.
- Κουτσοί, στραβοί στου τρελού το γάμο.
- Στον ακάλεστο το γάμο ή διωγμένος ή δαρμένος.
- Άντρας χωρίς γυναίκα, γάϊδαρος χωρίς φόρτωμα.
- Από την κακοπαντρειά, κάλλιο είναι η χηρεία.
- Κάλλιο χήρα - κακομοίρα, παρά κακοπαντρεμένη.
- Γάμος βιαστικός, σύντομο διαζύγιο.
- Γάμος στα γεράματα: ή σταυρός ή κέρατα...
- Δύσκολα συμπεθεριάζει η κάπα με την γούνα.
- Μήτε γάμος χωρίς θλίψη. μήτε θλίψη χωρίς γέλια.
- Ο γάμος πρώτα θέλει σκέψη και μετά στέψη.
- Στην κεφαλή που μπαίνει στεφάνι, πρέπει να μπαίνει και μυαλό.
- Όταν ο άνδρας θέλει να διαλέξει μια γυναίκα, πρέπει να την διαλέξει απ' τα αυτιά και όχι απ' τα μάτια.
- Η καλή γυναίκα για να κρατά τον άντρα της, πρέπει να κρατά κλωστή - βελόνα και το φαγητό στ' αλάτι του.
- Πάρε γυναίκα σύντροφο, μα όχι αφεντικίνα.
- Παπούτσι από τον τόπο σου και ας είναι μπαλωμένο.
- Σαν θέλει η νύφη και ο γαμπρός, τύφλα να έχει ο πεθερός.
- Τη γυναίκα και το σπίτι να το λεπτομερείς, πριν τα αποκτήσεις.
- Όλα του γάμου δύσκολα και η νύφη γκαστρωμένη.
- Όλη η βδομάδα του γαμπρού και η Κυριακή της νύφης.
- Υπάρχουν κακοί σύζυγοι και όχι κακοί γάμοι.
- Κάλλιο γαμπρός με ένα μάτι, παρά γαμπρός με ένα παιδάκι.
- Τέτοια νύφη είχαμε, τέτοιο γαμπρό κάναμε.
- Ο γαμπρός γιός δεν γίνεται και η νύφη θυγατέρα.
- Ο σώγαμπρος και ο δούλος, μαζί τραβάνε τον ζυγό.
- Σώγαμπρος: αλεπού γδαρμένη.
- Όποιος είναι γλεντζές μπεκιάρης,
γίνεται όταν παντρευτεί, ζηλιάρης.
- Τα λέει στην πεθερά, για να τα ακούει η νύφη...
- Η νύφη τα γλυκά και η πεθερά την πίτα.
- Όταν σε παρακαλούσαν, δεν σου άρεσε κανείς,
τώρα που παρακαλείς, δεν σε θέλει πια κανείς...
- Όταν ήμουν νύφη, είχα κακιά πεθερά,
τώρα που είμαι πεθερά, έχω κακιά νύφη.
- Αν πας στον πόλεμο, κάνε μια προσευχή. Αν πας στα καράβια, κάνε 2 προσευχές. Αν πας για γάμο, κάνε 3 προσευχές. (Ρωσική παροιμία)
- Έχε τα μάτια ορθάνοιχτα πριν από το γάμο και μισόκλειστα μετά. (Ιταλική παροιμία)
- Σύμφωνα με κάποια παράδοση, κάποτε ο Χριστός βαδίζοντας με τους Μαθητές Του, πλησίασε ένα χωριό και στην άκρη του δρόμου, είδε κάποιον τεμπέλη, ξαπλωμένο νωχελικά στην σκιά ενός δέντρου. Τον πλησίασε ο Χριστός και τον ρώτησε, ποιόν δρόμο έπρεπε να ακολουθήσουν, για να πήγαιναν στο τάδε χωριό. Ο νεαρός τεμπέλης βαρέθηκε να σηκωθεί και τεντώνοντας το πόδι του, του έδειξε μ΄αυτό την κατεύθυνση του χωριού, με αδιαφορία και χασμουρητό! Ο Χριστός ευχαρίστησε και συνέχισαν την πορεία τους, ενώ παράλληλα οι Μαθητές αγανάκτησαν με την συμπεριφορά του τεμπέλη. Μπαίνοντας στο χωριό, ο Χριστός πλησίασε ένα σπίτι, όπου μια νεαρή κοπέλα ζύμωνε το αλεύρι σε μια μεγάλη σκάφη, για να κάνει ψωμί και την ρώτησε το ίδιο πράγμα: Από ποιό δρόμο θα πήγαιναν στο τάδε χωριό. Η γυναίκα γρήγορα-γρήγορα έβγαλε τα χέρια της από την σκάφη, μάζεψε το ζυμάρι, ξεπλύθηκε, τακτοποιήθηκε και βγήκε έξω, για να τους δείξει το δρόμο. Μάλιστα βάδισε και ορισμένη απόσταση για να τους ξεπροβοδίσει. Όταν απομακρύνθηκαν από το χωριό, οι Μαθητές εξέφρασαν στο Χριστό την συγκίνηση τους για την συμπεριφορά της προκομμένης γυναίκας και την συγκρίνανε με εκείνη του τεμπέλη. Και ο Χριστός τους είπε: ''Σας αποκαλύπτω, ότι αυτή η προκομμένη και εργατική νοικοκυρά, θα πάρει ως σύζυγο, εκείνον τον τεμπέλη που είδαμε ξαπλωμένο κάτω από το δέντρο''. ''Μα είναι κρίμα, είπαν οι Μαθητές, αποτελεί μεγάλη ηθική και κοινωνική αδικία, να πάρει εκείνον ως σύζυγο, μια τόσο προκομμένη γυναίκα''. ''Όχι, είπε ο Χριστός. Είναι ανάγκη, ο ένας να συμπληρώνει τον άλλον. Είναι μέσα στο σχέδιο του Θεού και στο πρόγραμμα της δημιουργίας και λειτουργίας του κόσμου...''.
- Κάποια φορά πήγε να δει τον ΌσιοΠορφύριο τον Καυσοκαλυβίτηένας παντρεμένος, που δεν ήταν καθόλου καλός σύζυγος, ενώ παράλληλα έχτιζε μια Εκκλησία, και του είπε:
- Γέροντά μου, εγώ κτίζω μια ωραία Εκκλησία.
- Τίκτίζεις, ευλογημένε, αυτήτημικρήΕκκλησία, αφούχάλασεςτηνάλλημεγάληΕκκλησία, πουείναιτοσπίτισου; - Μια Ρωσίδα Χριστιανή Ορθόδοξη πήγε στον πνευματικό της στην Ρωσία και του είπε: «Πάτερ, θέλωναπάρωτηνευχήσαςνακάνωοικογένεια. Μου δίνετε την ευχή σας; Θέλω να ευχηθείτε για μένα και να με ευλογήσετε». Ο πνευματικός της δεν στάθηκε στις κλασικές έγνοιες ενός ζευγαριού... Δεν την ρώτησε αν έχει χρήματα, αν έχει δουλειά, αν έχει τα εξωτερικά στοιχεία που συνθέτουν ένα πετυχημένο γάμο. Της είπε: «Είσαι έτοιμηναφέρειςστονκόσμοένανάγιο; Μπορείςστοπαιδίπουθαμεγαλώσειςναδείξειςένατέτοιοκλίμαγύρωσουώστεναπάρειαυτήτηνυποψίατηςαγιότητας; Τότεσουδίνωτηνευλογίαμου!...Μπορείςναεμπνεύσειςαγιότητασεαυτότοπαιδί; Μπορείςνατοκάνειςάγιο;». Εννοώντας: «Μπορείς εσύναείσαιαγίαγιαναδώσειςκαιστοπαιδίαυτήτηνεπιθυμίατηςαγιότητας; Τότε να έχεις την ευχή μου να ξεκινήσεις, αλλιώς το να κάνεις οικογένεια επειδή σε πήραν τα χρόνια, επειδή ήρθε η ηλικία, επειδή όλες οι φίλες σου και οι φίλοι σου έχουν κάνει οικογένεια, δεν είναι σωστό ξεκίνημα. Δεν αρκεί αυτό...».
- Κύριε Πρόεδρε, γιατί μείνατε άγαμος; ρώτησε ένας δημοσιογράφος τον Γάλλο πολιτικό Σουμάν.
- Γιατί ζητούσα την ιδανική σύζυγο.
- Επειδή δεν βρήκατε λοιπόν;
- Όχι, την βρήκα.
Ο δημοσιογράφος απόρησε:
- Μα τότε γιατί δεν την παντρευτήκατε;
- Γιατίκαιεκείνη,ζητούσετονιδανικόσύζυγο... - Το 1140 ο βασιλιάς Conrad της Γερμανίαςαποφάσισε να εισβάλει σε μια μικρή πόλη της Βαυαρίας, το Weinsberg. Ο ηγεμόνας της πόλεως, ο Welf της Βαυαρίας, συγκέντρωσε τους άντρες του και στην αρχή κατάφερε να αποκρούσει τις επιθέσεις του βασιλιά. Τελικά, όμως, το Weinsberg έπεσε στα χέρια του βασιλιά Conrad, που στο μεταξύ είχε γίνει έξαλλος από οργή. ''Θα πληρώσετε για την αυθάδειά σας!'', βροντοφώναξε στους κατοίκους. ''Όλες οι γυναίκες θα εγκαταλείψουν την πόλη και όλοι οι άντρες θα κρεμαστούν!''. Ήταν μια τρομερή τιμωρία. Πολλές γυναίκες αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν την πόλη τους. Άλλες εκλιπαρούσαν τον οίκτο του βασιλιά. Αλλά ο βασιλιάς Conrad δεν είχε καμμία διάθεση για συμβιβασμούς. Διέταξε τις γυναίκες να φύγουν απ' το Weinsberg το επόμενο πρωΐ και να πάρουν μαζί τους μόνο ό,τι μπορούσαν να κουβαλήσουν στις πλάτες τους. Οι γυναίκες του Weinsberg πέρασαν εκείνη τη νύκτα μαζεύοντας τα πράγματά τους. Ξαφνικά μια γυναίκα είχε μια ιδέα: ''Αφού ο βασιλιάς είπε να πάρουμε μαζί μας ό,τι μπορούμε να κουβαλήσουμε στην πλάτη μας, εγώ θα κουβαλήσω τον άνδρα μου. Για μένα, αυτός είναι το πιο πολύτιμο πράγμα στον κόσμο''. Το επόμενο πρωΐ, οι φρουροί του βασιλιά στην πύλη της πόλεως αντίκρυσαν ένα παράξενο θέαμα. Οι γυναίκες του Weinsberg έκαναν ουρά για να φύγουν, η καθεμιά με τον άνδρα στην πλάτη της!!!Αμέσως ειδοποίησαν το βασιλιά Conrad. Μια ματιά ήταν αρκετή, για να καταλάβει ο Conrad ότι είχε χάσει. ''Ένας βασιλιάς δεν μπορεί να πάρει πίσω το λόγο του, είπε. Αυτέςοι γενναίες γυναίκες είναι αφοσιωμένες στους άνδρες τους και αυτοί οι άνδρες είναι τυχεροί που έχουν τέτοιες συζύγους...''.Μετά συγχώρεσε και τις γυναίκες και τους άνδρες τους. ''Μπορείτε να μείνετε στο Weinsberg, τους είπε και να ζήσετε ειρηνικά όλοι μαζί...''.
- Ο Πωλ και η Ζακλίν Λεγκράν, που βραβεύτηκαν ως το πιο ιδανικό ζεύγος της Γαλλίας
γιατί στα 43 χρόνια γάμου τους δεν ήλθαν
σε παραμικρή σύγκρουση μεταξύ τους, δίνουν
τις παρακάτω 5 χρυσές
συμβουλές σε κάθε σύζυγο, άνδρα ή γυναίκα:
1) Πάρε την απόφαση να μην είσαι ποτέ εσύ που θα αρχίσεις μια διένεξη.
2) Μην ξεχνάς ότι αν ο άνθρωπος που πανδρεύτηκες έχει τις αδυναμίες του δεν λείπουν και από εσένα τα ελαττώματα.
3) Να προτιμάς να πεθάνεις καλύτερα παρά να ξεστομίσεις μια λέξη, που θα δείχνει ότι μετανόησες για το γάμο σου.
4) Μην ξεχνάς, ότι ο γάμος είναι άμιλλα θυσιών μεταξύ των δύο σας.
5) Με την υπομονή πάντα θα κερδίζεις. - Συμβουλές για έναν ευτυχισμένο γάμο: 1) Να θεωρείτε ο ένας τον άλλον ως δώρο του Θεού. Εάν πιστεύετε ότι ο Θεός προόρισε τον ένα για τον άλλον, τότε ποτέ δεν θα σκεφθείτε τον χωρισμό σας 2) Μην έρθει ποτέ στο μυαλό σας η ιδέα, ότι ο ένας υπερτερεί έναντι του άλλου 3) Να δέχεστε ο ένας τον άλλον όπως είσαστε και όχι όπως θα θέλατε να ήσασταν. Να μην θεωρείτε το γάμο σας, σαν μια χρυσή ευκαιρία για να αλλάξετε τον σύντροφό ή την σύντροφό σε εκείνο που νομίζετε ότι θα έπρεπε να είναι. Και όμως πρέπει να είστε πάντοτε πρόθυμοι να δέχεστε συμβουλή και συστάσεις για αλλαγή 4) Να μην συμμερίζεστε το αίσθημα του συντρόφου σας, με κανέναν άλλο 5) Ποτέ να μην χάνετε την αμοιβαία σας εμπιστοσύνη. Να συμμερίζεστε τα μυστικά σας. Πάντοτε να λέτε την αλήθεια ο ένας στον άλλο 6)Ποτέ να μην περιμένετε να πάρει ο άλλος την πρωτοβουλία στην ένδειξη της αγάπης και του ενδιαφέροντος για τον άλλο 7) Ποτέ να μην φθάνετε στα άκρα. Πολλές φορές οι πολιτικές, κοινωνικές ακόμα και θρησκευτικές τοποθετήσεις που υποστηρίζονται με πάθος και απολυτότητα, δημιουργούν προβλήματα που φθάνουν μέχρι τον χωρισμό 8) Να μην επιτρέπετε στους συγγενείς και στους φίλους σας να κακολογούν το σύντροφό ή τη σύντροφό σας 9) Να ζητάτε μαζί να κάνετε κάτι για το Θεό, χωρίς να περιμένετε να «πληρωθείτε» γι αυτό 10) Να προσευχόσαστε και να μελετάτε το Λόγο του Θεού μαζί.