Περί μελλούσης κρίσεως "2"

  • Είναι καλύτερα να ελέγχουν την αμαρτία σου οι άλλοι, αυστηρά ή ήπια, παρά να ελεγχθείς στο φοβερό κριτήριο μπροστά σε όλο τον κόσμο, ενώπιον αγγέλων και ανθρώπων. Ω, τί αφόρητος θα είναι ο φόβος και η ντροπή κατά την ημέρα της φοβερής κρίσης σου Κύριε! (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
  • Τα χέρια που έχουν συνηθίσει να λαμβάνουν δώρα, θα διπλωθούν στο στήθος και δεν θα ξαναπάρουν. Τα πόδια μας, που έχουν συνηθίσει να βαδιζουν το πονηρό μονοπάτι και δεν αρέσκονται να στέκονται στην προσευχή, θα τεντώσουν για πάντα και δεν θα ξαναβαδίσουν. Τα μάτια που κοιτάζουν φθονερά την ευημερία του γείτονα θα κλείσουν, η φλόγα τους θα σβήσει για πάντα, τίποτα δεν θα τα προκαλεί πια. Τα αυτιά, που είναι συχνά πρόθυμα, να ακούν με ευχαρίστηση κάθε πονηρό λόγο και συκοφαντία, θα νεκρωθούν, ούτε τους κεραυνούς δεν θα ακούνε πλέον. Το μόνο που θα ακούσουν, θα είναι η σάλπιγγα της αναστάσεως των νεκρών, όταν το άφθαρτο σώμα μας θα εγερθεί "εις αναστάσιν ζωής ή εις ανάστασιν κρίσεως" (Ιωαν. 5,29). Τί θα παραμείνει ζωντανό σε εμάς τότε, μετά τον θάνατό μας, τί αξία θα έχουν όλα όσα μας απασχολούσαν στην παρούσα ζωή μας; (Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης)
  • Όπως τρέμει και σπαρταράει το ψάρι που βγαίνει από τη θάλασσα, έτσι θα τρέμει και η ατακτοποίητη ψυχή, μπροστά στο θρόνο του Θεού, την ώρα της κρίσης, για το ποιά θα είναι η απόφαση Του. (Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας)
  • Την φοβερή ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού, θα ξεχωρίσουν οριστικά οι δίκαιοι από τους άδικους, οι αμαρτωλοί από τους μετανοημένους αμαρτωλούς και τα ερίφια από τα αρνιά. Τότε όλοι οι άνθρωποι θα βλέπονται μεταξύ τους και άλλοι θα είναι εκ δεξιών και άλλοι θα είναι εκ αριστερών. Και θα βλέπουν πολλοί άνθρωποι τους συγγενείς τους να είναι εκ αριστερών... Τότε όπως λένε οι Προφήτες, θα καθίσει μετά Δόξης στον θρόνο του ο Χριστός και ποταμός πύρινος θα ρέει από τον θρόνο του Κυρίου. Και οι πονηροί άγγελοι-δαίμονες θα σπρώχνουν τους εξ αριστερών ανθρώπους στον πύρινο αυτόν ποταμό, ο οποίος θα τους παίρνει και θα τους βυθίζει κάτω στον βυθό της κολάσεως. Οι δίκαιοι, οι εκ δεξιών άνθρωποι, βλέποντας όλα αυτά, θα τρομάξουν και θα αναφωνήσουν παρακλητικά προς το Χριστό να μην γίνει η καταδίκη αυτή. Αλλά ο Χριστός θα τους πει, ότι δεν συμφέρει να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά θα είναι και άδικο. Τότε θα είναι που ο Χριστός θα αφαιρέσει από την μνήμη των σεσωσμένων, η μνήμη των κολασμένων. Επομένως πολλοί που αναρωτιούνται και λένε, πως είναι δυνατόν για παράδειγμα μια μάνα που σώθηκε και είναι στον παράδεισο να χαίρεται και να αγάλλεται εκεί, όταν γνωρίζει ότι το παιδί της είναι στην κόλαση, η απάντηση είναι, ότι η μάνα όχι μόνο δεν θα θυμάται ότι είχε παιδί που δεν σώθηκε, αλλά δεν θα θυμάται και όλους εκείνους τους ανθρώπους γνωστούς και αγνώστους που κολάστηκαν. Έτσι, όλοι οι σεσωσμένοι θα μπορούν να απολαύσουν τον παράδεισο, εν πλήρη αναπαύσεως. Και οι σεσωσμένοι θα γεύονται ανέκφραστες σε ομορφιά ευλογίες αιώνια ενώ οι κολασμένοι όχι μόνο θα κολάζονται με φοβερά βασανιστήρια, αλλά και θα γνωρίζουν μετά πόνου και βασάνων, ότι υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που πέτυχαν και ζούνε σε αιώνια μακαριότητα! (Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας)
  • Δεν θα κριθούμε από τις πράξεις μας, αλλά από την προαίρεσή μας και το έλεος του Θεού... (Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης)
  • Όταν γίνει η Δευτέρα Παρουσία, δεν θα κριθούν όλοι. Λέει στο σύμβολο της πίστεως: ''Κρίναι ζώντας και νεκρούς''. Ποιοί είναι αυτοί; Οι πρώτοι είναι εκείνοι που θα είναι εν ζωή, όταν γίνει η Δευτέρα Παρουσία και θα διάγουν βίο κατά Χριστό και οι δεύτεροι είναι εκείνοι, που θα είναι εν ζωή, αλλά θα είναι μακριά από το Χριστό (οι ζωντανοί - νεκροί). Τώρα όλοι οι κεκοιμημένοι θα κριθούν και αυτοί, όχι με την έννοια της κρίσεως, αφού κρίθηκαν όταν πέθαναν, αλλά θα κριθούν για να δοξαστούν ή να κατακριθούν, ανάλογα με τα έργα τους. Εκεί οι κολασμένοι θα μάθουν τι έργα εποίησαν οι σεσωσμένοι και σώθηκαν. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Οι αλλόδοξοι θα κριθούν κατά συνείδηση. Ένας βουδιστής λ.χ. που εφαρμόζει αυτά που λέει η θρησκεία του, η συνείδηση του τον ελέγχει. Και αν είναι καλοπροαίρετος θα ακολουθήσει την φωνή της συνείδησής του. Έχουμε πάρα πολλές αυτοκτονίες στους ανθρώπους αυτούς, γιατί η συνείδηση τους ελέγχει, γι' αυτά που κάνουν. Οι καλοπροαίρετοι άνθρωποι φωτίζονται μυστικώς από τη Θεία Χάρη και ακολουθούν τη φωνή της συνείδησής τους. Εμείς οι Ορθόδοξοι θα κριθούμε βάση της συνειδήσεως και του Ευαγγελίου. Οι μοναχοί θα κριθούνε, βάση της συνειδήσεως, του Ευαγγελίου και των μοναχικών υποσχέσεων. Και οι Εβραίοι θα κριθούνε με βάση την Παλαιά Διαθήκη. (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Δύο είναι οι λόγοι που θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού: α) για να δουν το Χριστό και να Τον βλέπουν άπαντες εις πάντας των αιώνων και β) για να γίνει η τελική-οριστική κρίση από το Χριστό. Με έλεγε ένας γέροντας: Η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, θα γίνει την ημέρα εκείνη, που δεν θα γίνει καμμία Θεία Λειτουργία σε όλο τον κόσμο! (Γέροντας Εφραίμ Σκήτης Αγίου Ανδρέα)
  • Εν ημέρα Κρίσεως, ό,τι έχει ο καθένας, δηλαδή ό,τι υπέφερε σε αυτήν την ζωή για τον Χριστό, αυτό και θα επιδείξει. (Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης)
  • Νύχτα γεννήθηκε ο Χριστός, νύχτα Αναστήθηκε, νύχτα θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία. (Γέροντας Μόδεστος)
  • Για 4 αιτίες είναι ανάγκη να γίνει η οικουμενική Κρίση: α) για να φανερωθεί η δικαιοσύνη του Θεού και με την ανταμοιβή των αγαθών, αλλά και με την τιμωρία των φαύλων πράξεων β) για να επαινεθούν τα καλά έργα ενώπιον όλων των αγγέλων και των ανθρώπων και να κατασχυνθούν τα κακά γ) η κρίση των ανθρώπων κάνει πολλά λάθη σε αυτήν τη ζωή, γιατί κρίνει από τα εξωτερικά φαινόμενα, αλλά δεν ξέρει τα εσωτερικά και θεωρούνται αρνιά οι λύκοι και θηρία τα πρόβατα. Γι' αυτό είναι ανάγκη, να κριθεί ο καθένας και να φανερωθούν (αποκατασταθούν) οι πράξεις του και δ) για να δείξει ο Κύριος την αιτία, για ποιό λόγο οι κακοί και άνομοι ευτυχούσαν στην επίγεια ζωή και για ποιό λόγο οι ενάρετοι βασανίζονταν με θλίψεις. (Μοναχός Αγάπιος Λάνδος Κρήτης)
  • Η φοβερά ημέρα της δευτέρας παρουσίας του Χριστού, θα φανερώσει περίτρανα το κέρδος του φτωχού και την ζημιά του πλούσιου, την αξία του άσημου και την κενότητα του δοξασμένου. Την ώρα εκείνη, δεν θα χρησιμεύουν τα χρήματα και τα κτήματα, οι επιστημονικές γνώσεις και τα διπλώματα, η αναγνώριση και η φήμη, η ευφυϊα και η πανουργία, η ρητορεία και η επιχειρηματολογία, αλλή η καθαρή συνείδηση, η ενάρετη πολιτεία και τα καλά έργα... (Μοναχός Αγάπιος Λάνδος Κρήτης)
  • Ο Χριστιανός μετά τον θάνατό του, θα έχει τρεις πρεσβευτές στον Ουρανό και στην Δευτέρα Παρουσία.
    1)ΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ.
    2)ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ.
    3)ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ. (Είπε Γέρων)
  • Ο Χριστός θα μας κρίνει όχι γιατί δεν μπορέσαμε, αλλά γιατί δεν θελήσαμε. (Παναγόπουλος)
  • Αλίμονο στον άνθρωπο, που την ημέρα της κρίσεως του, μπροστά στο βήμα του Χριστού, δεν έχει για συνήγορο την Παναγία. (Παναγόπουλος)
  • Κάποτε μία σύζυγος, κήδεψε τον άνδρα της. Ο σύζυγός της, την άφησε πολλές εκκρεμότητες και χρέη, με αποτέλεσμα μερικές μέρες αργότερα, ο δικηγόρος της, την ενημέρωσε σχετικά. Προσέξτε, την είπε, διότι η υπόθεσή σας δεν είναι τόσο ρόδινη. Και αν δεν τακτοποιήσετε τα χρέη σας, μπορεί να γλυτώσετε την φυλακή, αλλά δεν μπορεί, να γλυτώσετε την κατάσχεση του σπιτιού σας και θα βρεθείτε έξω στους δρόμους οπωσδήποτε. Όταν ηρεμήσετε από την απώλεια του ανδρός σας, ελάτε από το γραφείο μου, για να δούμε τι είδους ρύθμιση μπορούμε να κάνουμε. Όμως η χήρα, αδιαφόρησε για την ρύθμιση αυτήν, δεν πέρασε από το γραφείο του δικηγόρου και έκανε τη ζωή της. Έτσι μία μέρα μετά από καιρό κατέφθασαν κλητήρες στο σπίτι. Σ΄ αυτήν την δύσκολη κατάσταση, αναγκάστηκε και πήγε στο γραφείο του δικηγόρου. Όμως δεν τον βρήκε, διότι ο δικηγόρος της, μετέφερε το γραφείο του, σε μία άλλη περιοχή. Έτσι έφθασε η υπόθεση στο δικαστήριο. Εκεί βρέθηκε μπροστά σε μία έκπληξη: Βλέπει παραδόξως, ότι τη θέση του προέδρου, την κατείχε ο κάποτε δικηγόρος της! Ο δικηγόρος είχε προβιβαστεί και ήταν πιά πρόεδρος στο δικαστήριο. Όταν τον είδε, μέσα της έγινε μία πάλη. Αισθάνθηκε ναι μεν φόβο και ντροπή, αλλά και μία ελπίδα την διαπέρασε. Έτσι πριν αρχίσει το δικαστήριο, τον πλησίασε για να τον μιλήσει. Και του λέει: Ξέρετε, είμαι η κυρία τάδε, που με είχατε πει να ρυθμίζαμε κάποια χρέη του ανδρός μου. Εγώ επιπόλαια χειρίστικα την υπόθεση και σήμερα ή φυλακίζομαι ή γίνεται κατάσχεση το σπίτι μου και θα βρεθώ στους δρόμους. Σας παρακαλώ βοηθείστε με! Και της λέει ο πρόεδρος: Είναι αλήθεια αυτό που λέτε, σας ενθυμούμαι. Γνωρίζετε ότι ήμουν συνήγοράς σας, όμως σήμερα είμαι δικαστής σας και θα αποδώσω δικαιοσύνη! Αυτός είναι ο Χριστός! Και αλίμονο στον άνθρωπο που δεν αξιοποιήσει το έλεος του Θεού, στον κόσμο τούτο, δεν χρησιμοποιήσει το Χριστό συνήγορο στις αμαρτίες του, μέσω της εξομολογήσεως, διότι διαφορετικά, στον άλλο κόσμο θα τον κρίνει ανέλεα, αυστηρά και δίκαια. Δεν θα μας κρίνει ο Θεός με βάση το συναίσθημα, όπως κρίνουμε εμείς τα αγαπημένα μας πρόσωπα. (Παναγόπουλος)
  • Οι Άγιοι Πατέρες λένε, ότι για 4 αιτίες πρέπει να γίνει το τέλος του κόσμου και της Μελλούσης Κρίσεως: 1) Για να φανερωθεί η δικαιοσύνη του Θεού 2) Για να φανερωθεί η αδικία των ανθρώπων, ενώπιον των εντολών του Θεού 3)Για να τιμωρηθεί η αμαρτία και ανομία του κόσμου και 4) για να αμειφθούν τα καλά έργα των δικαίων.
  • Πολλοί δεν θέλουν να ακούσουν περί Κρίσεως και ανταποδόσεως και μιμούνται έτσι την στρουθοκάμηλο, που κρύβοντας το κεφάλι της στην άμμο, για να μην βλέπει τους κυνηγούς, που την σκοπεύουν, φαντάζεται πως απομακρύνει έτσι και αποφεύγει τον κίνδυνο. Παρόλα αυτά, η Μέλλουσα Κρίση, δεν παύει να είναι μία αληθεια και μία ανάγκη. Που την απαιτεί η ανθρώπινη λογική. Που την ποθεί και την διαισθάνεται η ανθρώπινη καρδιά. Που την επιζητεί η φιλοσοφούσα διάνοια. Που την αποκαλύπτει ο Χριστός...